Wanneer je twee RollerMates (kruk op wielen) met elkaar zal verbinden, zal dit dan een goede vervanger zijn voor een rollator?

Vandaag zag ik een apart soort kruk; de RollerMate (ook wel te zien in de afbeelding). De RollerMate zit tussen een rollator en een loopkruk in.

Toen ik dit zag, vroeg ik me gelijk het volgende af:
Stel dat je, even heel grof gezegd, twee van deze RollerMates met elkaar zou verbinden, zal dit dan een goede vervanger voor een rollator zijn, of gaat dit totaal niet werken? Met je hand kun je namelijk het voorwiel besturen, waardoor er geen zwenkwielen meer nodig zijn die blokkeren, of andere problemen veroorzaken tijdens het lopen. Zal dit stuurprincipe ook werken voor een rollator, of veroorzaakt dit alleen maar problemen? En wat valt er te zeggen over de houding die een persoon aanneemt met een RollerMate in vergelijking met een normale rollator. Is dit juist positief of negatief?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dat onzinnig is gezien de prijs van een rollator bij de Hema ofzo.

Het beste antwoord

Het zal niet meevallen. Een GOEDE vervanger van een rollator wordt het zeker niet. Je zult ze zo aan elkaar moeten koppelen dat je tussen de roller-mates in loopt, en omdat je de voorwielen dan moet sturen zal je de stuurinrichtingen ook aan elkaar moeten koppelen, zodat je links en rechts gelijk stuurt.
Kortom, het zal een moeilijke constructie worden, om er redelijk mee te kunnen lopen.
jc54