Wat te doen om deze persoon te helpen? (lees hier onder)?
Een erg goede vriendin van mij zit al jaren met een eetstoornis. Ik zit hier erg mee, ik wil haar graag helpen, maar weet niet hoe. Ze verteld mij er veel over, ik begin steeds meer te begrijpen hoe alles in elkaar zit en waarom het zo moeilijk is om hier vanaf te komen. Ze krijgt op dit moment geen hulp, behalve van haar moeder en een goede kennis/vriendin. Ik wil haar graag helpen, in ieder geval laten merken dat ik er altijd voor haar ben en haar aanmoedigen om door te gaan. Ik weet alleen niet hoe ik dit aan moet pakken, het is zo moeilijk om als buitenstaander echt te kunnen helpen. Je kan niet iemand dwingen om te eten als die persoon dat niet wil, dat is logisch. Dit is ook niet wat ik wil, maar ik wil deze persoon wel helpen. Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen?
Toegevoegd na 24 minuten:
Ze is ongeveer anderhalf jaar twee keer per week naar een kliniek geweest, om daar te praten. Ze wilde geholpen worden, en wist dat ze proffesionele hulp nodig had. Na een lange tijd wilde ze graag opgenomen worden, want ze merkte dat ze het zelf niet kon, en dat praten had nauwelijks effect. Er zijn gesprekken geweest in de kliniek, over opname, maar dit werd geweigerd omdat ze het niet nodig vonden.Conclusie: "we kunnen je niet helpen." Nu gaat zij misschien voor opname naar het AMC, maar dit kan nog een tijd duren. Proffesionele hulp was er dus wel, en komt misschien weer terug, maar ik merk dat zij nu op dit moment ook steun van haar omgeving nodig heeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.