Wat kan ik nog meer doen om vaginale afscheiding te verminderen?

Er zijn al meerdere vragen, maar deze zijn te kort voor mij. Ik heb geen infectie of schimmel, maar zoals de dokter het zei: 'gewoon wat meer van het goede'. Ik heb dus meer normale afscheiding dan normaal.
Meestal niet erg, maar soms heel vervelend. Maar wat kan ik er nou nog meer aan doen om het te verminderen?
Ik draag katoenen ondergoed, nooit inlegkruisje of maandverband (wel tampons tijdens bloedingen, ben aan de pil) en gebruik geen zeep en dergelijke.

Welke dingen kunnen nog meer helpen? (of het 'erger' maken, zodat ik er op kan letten?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.9K

Antwoorden (3)

Helaas, daar is niets aan te doen. Vooral niet met vaginale douches en sprays etc . beginnen , dat stimuleert de afscheiding alleen maar. Je gebruikt al geen zeep, heel verstandig. Een inlegkruisje kan best op zijn tijd, mits je het regelmatig verschoont en niet altijd gebruikt. Er zit maar een ding op: negeren. In de loop van je leven wordt het sowieso minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan verschillende natuurlijke behandelingen om het probleem aan te pakken.

Fenugriek
Meng zoveel mogelijk fenugriek onder het eten of neem fenugriek als voedingssupplement (drie keer per dag 20 mg). Fenugriek vermindert de hoeveelheid witte vloed door de baarmoeder te stimuleren en de hormonen in evenwicht te brengen.

Appelazijn
Drink elke ochtend op de nuchtere maag een glas heet water waaraan je één soeplepel appelazijn en een beetje honing aan toegevoegd hebt. Deze natuurlijke behandeling vermindert de zuurtegraad van het lichaam waardoor de vaginale afscheiding vanzelf minder wordt en ook minder sterk gaat ruiken.

Basilicum en honing
Maak sap van een bos basilicumblaadjes en voeg hieraan een gelijke hoeveelheid honing toe. Drink dit elke ochtend en elke avond gedurende twee weken.

Thee van frambozenblad
Laat één tot twee theelepels gedroogd frambozenblad een kwartier trekken in een kopje kokend water. Drink naar believen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op onderstaande link staan nog meer natuurlijke behandelingen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/89434-vaginale-afscheiding-witte-vloed-natuurlijke-behandeling.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wauw dankjewel! Kun je de link als bron plaatsen? Ik kan deze zo niet openen.
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vraagje mariejose: Je zegt
"Drink elke ochtend op de nuchtere maag een glas heet water waaraan je één soeplepel appelazijn en een beetje honing aan toegevoegd hebt."
Een soeplepel bevat al bijna net zoveel inhoud als een glas. Moet dat dan niet een eetlepel zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een soeplepel is een diepe lepel waarmee soep wordt opgeschept, maar het woord wordt ook gebruikt voor een lepel waarmee men soep eet. De gebruikelijke benaming voor deze lepel is evenwel eetlepel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ah, toch... ik zat al te denken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor mij is soeplepel waarmee je soep opschept wat anders dan waarmee je soep eet haha maar ik snapte al wel dat het inderdaad eetlepel moet zijn :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
wel goeie honing nemen, daar zit veel meer in.
in het algemeen is dat een donkere koudgeslagen bloemenhoning zoals deze: http://www.detuinen.nl/gezonde-voeding/honing/de-traay-imkerij-bloemenhoning-vloeibaar-fles-375gr.html
Op bepaalde momenten wordt er meer witte vloed aangemaakt, dan op andere momenten. Dit heeft te maken met de eisprong. Vanaf het moment dat er een eisprong heeft plaatsgevonden, wordt de aanmaak van vaginale afscheiding groter. Ook kan de geur sterker zijn en de geur wat afwijkend. Ook het gebruik van de pil kan invloed hebben op de aanmaak van vaginale afscheiding.
Zie info bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je leest bent ik dus aan de pil. Ik heb geen eisprong. Wat is het effect van de pil dan wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De anticonceptie-pil kan invloed hebben op de samenstelling van het vaginale slijm. http://www.consumed.nl/ziekten/4878/Vagina-afscheiding_oorzaken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan de link zo niet openen, zet hem als bron.
Je hele antwoord bestaat uit: door eisprong etc. Alleen het allerlaatste deel is voor mij van toepassing.