Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de definitie van een "goed gevoel voor humor"?

Hier ben ik nu enorm nieuwsgierig naar!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelfs in de allerergste dingen humor kunnen ontdekken heeft met relativeringsvermogen te maken. Dat vind ik een goed gevoel voor humor.

Direct scherp kunnen reageren op gebeurtenissen waardoor mensen moeten lachen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Humor en gevoel ervoor zijn cultuurgebonden. Een "goed gevoel voor humor" hangt voornamelijk af van wat de omgeving/samenleving acceptabel vindt.
Leedvermaak is bijvoorbeeld acceptabel in Nederland, maar grappen over een bepaalde groep mensen in gaskamers kan weer niet. Sexueel getinte humor is acceptabel in Nederland, maar in andere culturen juist weer niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ennuh... wat maakt het uit, zolang je er zelf maar om kan lachen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De definitie: "oog en gevoel voor wat grappig is".

Maar "grappig" is niet voor iedereen gelijk.

Voor mij bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZlBUglE6Hc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het wel goed zit met je gevoel voor humor, als je als eerste om jezelf kan lachen.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Humor is het vermogen om iets dat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen.

Humor kan ook een aanduiding zijn van de expressie van iets komisch of grappigs in woord, daad of geschrift....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik denk ook inderdaad: Gevoel voor wat grappig is. Je voelt dus aan wat de meeste mensen in je cultuur grappig vinden.

Mensen met gevoel voor humor kunnen daardoor ook de mooiste grappen maken.

Zie de link voor een filmpje van wat ík echt super vind! ( geluid goed aan.. en nee, 't is niet bloot of smerig )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar je zelf het hards om kunt lachen,maar dat betekend niet dat een ander er ook om kan lachen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding