Als er mieren uit een mierenlokdoosje komen en ze lopen over de tafel het aanrecht een etenspan laten ze dan geen gif achter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mieren zijn nuttige dieren. Er is geen enkele reden waarom je van die doosjes zou gebruiken. Als je ergens mieren hebt die voor overlast zorgen, dan moet je er alleen maar voor zorgen dat ze dar niet meer kunnen komen. Bv door gaten te dichten langs waar ze kunnen binnen komen. Laat ook geen eten (resten) rondslingeren, waardoor ze aangetrokken worden.
Als je bv ziet dat er ergens mieren zitten dan moet je de mieren die op de terugweg zijn volgen. Zij zullen steeds de zelfde lijn volgen (feromonen). Wacht dan tot 's avonds, de mieren zijn terug gekeerd in hun nest, en reinig dan de lijn die ze gevolg hebben met en reinigingsproduct. Hierdoor zullen de feromonen verdwijnen en kunnen ze de volgende dag deze niet meer volgen. Als je met mieren zit wil dat ook zeggen dat ze bij u voedsel vinden. Laat dit voedsel verdwijnen en de mieren zullen ook verdwijnen.
Dus niet verdelgen maar het hun onmogelijk maken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooie uitleg, maar dit geldt niet voor alle mieren, er zijn enorm veel soorten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mieren zijn zeer nuttige beestjes, maar als je er last van hebt zijn er naast gif ook alternatieven om mieren te bestrijden. Zo kan je met een aantal simpele producten die iedereen wel in huis heeft eenvoudig een bestrijdingsmiddel maken. Of met andere alternatieven, zoals het plaatsen van bepaalde plantjes in de tuin. De mieren mijden uw tuin dan en gaan ergens anders naartoe. De voorkeur heeft natuurlijk wel om de mieren niet dood te maken.

Antwoorden (4)

Het enigste dat ze achter laten zijn feromonen. Hiermee maken ze een soort van wegen met geur. Zo kunnen dan alle mieren van het nest, het nest terug vinden.
Robby BB

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.poisoncentre.be/article.php?id_article=325

Toegevoegd na 1 uur:
Mieren zijn nuttige dieren. Er is geen enkele reden waarom je van die doosjes zou gebruiken. Als je ergens mieren hebt die voor overlast zorgen, dan moet je er alleen maar voor zorgen dat ze dar niet meer kunnen komen. Bv door gaten te dichten langs waar ze kunnen binnen komen. Laat ook geen eten (resten) rondslingeren, waardoor ze aangetrokken worden.
Als je bv ziet dat er ergens mieren zitten dan moet je de mieren die op de terugweg zijn volgen. Zij zullen steeds de zelfde lijn volgen (feromonen). Wacht dan tot ‘s avonds, de mieren zijn terug gekeerd in hun nest, en reinig dan de lijn die ze gevolg hebben met en reinigingsproduct. Hierdoor zullen de feromonen verdwijnen en kunnen ze de volgende dag deze niet meer volgen. Als je met mieren zit wil dat ook zeggen dat ze bij u voedsel vinden. Laat dit voedsel verdwijnen en de mieren zullen ook verdwijnen.
Dus niet verdelgen maar het hun onmogelijk maken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Dikke plus voor je toevoeging!
Koperen munten neerleggen waar de mieren binnen komen in uw huis. Weet niet hoe het kan maar helpt gegarandeerd .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan. Ze nemen het spul mee uit de mierenlokdoos naar het nest en dan duurt het een week of 3 / 4 voor het nest is uitgeroeid. Als ze dus van de doos eerst naar jouw huis gaan kunnen ze inderdaad op hun pad wat van dat spul achterlaten. Daar is helaas niets aan te doen maar ik zou zonder lokdoos al een pan afwassen voor je het gebruikt als er mieren zijn geweest en ook vaker een doekje over je aanrecht halen. Over het algemeen zullen ze niet eerst jouw huis nog in gaan want ze zullen denken dat ze al een buit hebben en meteen terug gaan naar hun nest (met wat zij denken dat het voedsel is).

http://www.bayergarden.nl/nl-NL/data/Producten/p/Piron-mierenlokdoos.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal zijn mieren in huis faraomieren (zeer kleine beestje) en vertoeven nog niet zo heel lang in onze contreien. Deze mieren hebben zoals alle mieren vaste looproutes die ze pas zullen veranderen als een voedingsbron verdwijnt, daarover dus geen zorgen. Het grote nadeel is dat ze niet meer te bestrijden zijn en je naar professionele hulp moet zoeken.
Dus als het zeer kleintjes zijn, opletten geblazen, in huis is geen geen enkele mier nuttig.