Hoe vraag je iemand om eens STIL te zijn zonder te kwetsen?

Het gaat om een werksituatie waarbij we 8 uur in 1 kantoor zitten. Ik kan tussendoor niet weg.
Ik heb al eens verteld dat het voor mij heel vermoeiend is om veel prikkels binnen te krijgen qua geluid en beeld enzo.
Maar deze hint werd blijkbaar niet begrepen, helaas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is een lastige, iemand die veel kletst/ geluid maakt kan dat niet lang inhouden, en zeker niet voor langere tijd. En ik denk dat je een oplossing voor langere tijd zoekt. Wellicht als je het echt te vermoeiend vindt, kun je je baas vragen een kantoortje jouw alleen te regelen, maar dan moet er dus wel ergens ruimte zijn in het gebouw. Een ander punt hierbij is dat je er niet mee leert omgaan, je hebt zelfs kans dat je gevoeligheid toeneemt als je op een echt stille plek gaat zitten. Een ander punt wat niet duidelijk is uit jouw verhaal is of ze tegen jou kletst of dat jouw aanwezigheid voor haar geluiden niet uitmaakt. Als het dat laatste is kun je oordopjes indoen, nadat je hebt uitgelegd dat je haar de geluidsruimte niet wilt afnemen, maar dat je zelf ook geluidsruimte nodig hebt, welke je graag wilt invullen met stilte. Je kunt ook proberen je beter af te schermen tegen de overvloed aan prikkels door meer in jezelf te kruipen, minder open te staan. Deze weg levert voor jou het meeste op, je leert je beter beschermen, en kunt in meer situaties goed overleven. Bijna overal hebben we tegenwoordig een overvloed aan prikkels, maak jezelf niet gevoeliger, maak jezelf sterker. Leer je terug te trekken (als een slak in zijn huisje), beperk je ruimte en negeer de omgeving als ze te druk is, zij kan wel even zonder jou. Neem de uitdaging van de werkelijkheid aan...ontwikkel

gewoon zeggen ( BEK HOUWE ALEMAALLLLL )

Misschien is het beter om geen hint te geven maar gewoon vertellen dat je er niet tegen kunt en of ze daar rekening mee willen houden. Volgens mij kwets je daar niemand mee. Heb je het er al eens ( zonder klagerig over te komen ) met je baas over gehad? Ik denk dat hij/zij de aangewezen persoon is om orde in de tent te brengen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100