Kan een tampon vastgroeien in je vagina?

Ik had laatst gehoord dat een tampon kan vastgroeien in je vagina en dat je hem moet laten verwijderen door een huisarts. Is dit waar? Zoja, hoe kan dat gebeuren?

Toegevoegd na 2 minuten:
Of vastzitten zegmaar, dat je hem er niet uitkrijgt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee een tampon kan niet 'vastgroeien' binnen de vaginawand.
Wat wel kan is dat een tampon die veel te lang is blijven zitten moeilijker te verwijderen is.
De tampon heeft zich dan zo verzadigd met menstruatievocht dat het koordje waarmee je hem naar buiten moet trekken los kan raken.

Als de tampon dan te diep zit kan het gebeuren dat je hem er zelf zonder hulp niet meer uit krijgt. Dan zou je inderdaad ermee naar de huisarts moeten.

Maar als je de tampon steeds op tijd verwijdert dan is de kans dat het fout gaat gering.