Verstopping, uitwerpsel te groot, al 2 à 3 maanden niet naar wc geweest. Hoe oplossen?

Ik heb een probleempje i.v.m naar wc gaan, ik heb een verstopping, die had ik een maand geleden, heel deze maand hoopte ik deze te bestrijden, nu zit ik er nog altijd mee, het probleem is dat mijn uitwerpsel te groot is, als ik begin te duwen, komt er een stuk uit mijn anus maar verder doet het ongeloofelijk pijn omdat het uitwerpsel gewoon enorm groot is, hoe zou ik deze probleem kunnen oplossen? Nu zit ik altijd met een opgeblazen, pijnlijke buik, en als je eraan voelt, voel je de harde darmen, ambetant in school...
Help mij zo snel mogelijk a.u.b.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar bestaat Movicon voor, dat is een poeder die u in water kan oplossen. Dit geeft men ook aan iemand die een darmonderzoek moet krijgen om volledig leeg te maken. In aanvang om de 2 uur tot u naar het WC kan gaan. Vanaf dan nog één per dag om het te onderhouden tot u weer normaal en natuurlijk kan gaan, zo niet gewoon doornemen. Best dat u die dag niet naar buiten moet ! Ik zou zeker een dokter gaan zien want één maand zonder naar het toilet te gaan is al lang niet meer normaal.

ga naar de dokter, als je al een maand aan het prullen bent, moet er een andere oplossing komen. En ja het is gênant, en ja de dokter heeft al gênantere dingen gezien

Hoogtijd om contact met je dokter op te nemen:die kan je eventueel een lavement voorschrijven,en daarna kijken wat te doen om dergelijk probleem te voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100