Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het lekkerder als iemand anders dan jezelf je kieteld?

Als mijn vrouw mij kriebeld of kieteld,voelt dat prettig aan.Waarom niet als ik dat zelf doe?Misschien omdat mijn hersens dan al weten dat het gaat gebeuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Precies! Dat is de onvoorspelbaarheid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt jezelf niet kietelen, omdat als je dat zelf doet je niet over hoeft te geven aan iets onbekends...

Die ander doet iets wat spannend is, wat onbekend is en kan je pijn doen, dus de kwetsbaarheid maakt dat je flirt met wat je wel kunt hebben en wat je niet kunt hebben en dat ervaren de meeste mensen als heel prettig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, omdat je hersenen reageren op de prikkel en niet de prikkel aansturen.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
De receptoren in je handen zijn veel talrijker dan op de plek waar je kietelt. Hierdoor overheerst het gevoel welke je handen afgeven over het gevoel van het kietelen.

Je gehemelte vlak achter je voortanden kietelen met een vinger benadert het "echt" gekieteld worden;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een reflex. Verschilt per persoon, ik kan goed tegen kietelen, maar ik kan mezelf niet onder m'n voeten krabben, vreselijk gevoel! Ligt misschien wel aan het aantal receptoren op bepaalde plekken van je huid..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding