Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan het bij de puberteit horen dat je op korte termijn geheugen verlies hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
854

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Pubertijd heeft te maken met twee dingen: de ontwikkeling van de persoonlijkheid en hormonale veranderingen. Het gehoor heeft met beiden niets te maken.

Niet luisteren kan duiden op de behoefte tot verdergaande ontvlechting van de ouderband maar kan ook duiden op een zich manifesterende ADD.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Volgens mij heb jij de vraag niet goed gelezen. Het gaat niet over het hoorvermogen van een puber, maar over het geheugen van iemand die in de puberteit zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien had ik mijn woorden zorgvuldiger mogen kiezen: pubers lijken niet te luisteren, zeggen te zullen acteren maar doen uiteindelijk niet wat ze gezegd hebben te zullen doen. Mijn blunder. Niettemin blijf ik bij mijn standpunt dat geheugenverlies in de pubertijd te maken heeft met een zich ontwikkelende persoonlijkheid, vooral in relatie tot de ontvlechting van de ouder(s). Daarnaast kan geheugenverlies daadwerkelijk in relatie zijn met een zich manifesterende ADD. Dank voor je kritiek.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding