Wat zijn de factoren om groei te bevorderen?

Ik ben een jongen van bijna zeventien en 173cm lang. Graag zou ik nog wat langer worden, het liefst boven de 1,80 want voor mijn sport MMA wil ik langer zijn zodat ik in een hogere gewichtsklasse kan vechten.

Graag een beetje diepgang in de antwoorden. Dus stel voldoende slapen; hoeveel slaap? Vitamine; welke?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Natuurlijk snap ik dat je niet ergens opeens langer van kan worden, dus ik hoef geen reacties dat het niet kan. Ik wil alleen de factoren weten zodat ik voor het optimale resultaat kan gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De enige optie is tijd. Mensen groeien door tot het 23e jaar. Dus is het een kwestie van geduld. Uiteraard is volwaardige voeding van groot belang. Denk dus aan de 2 stuks fruit, 200 gram groentes enzovoort. Groeihormonen voor een 17 jarige die al 1.73 is zullen niet gegeven worden. Helaas voor je, maar er zit maar één ding op: geduld. Niet alles in het leven is maakbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn zover ik weet geen middelen om meer te groeien, en voor groeihormonen ben je denk ik te oud...