Hoe maak je iemand (tactisch) duidelijk dat degene even moet ophouden met praten?

Ik heb het over een dame die in een groep tijdens een luch continu op volume tien loopt door te ratelen. Ze is voor de rest wel vriendelijk en ziet er leuk uit maar dit ergert mij een beetje. En het gaat meestal over haarzelf en over dingen die mij persoonlijk niet zo intresseren. Ik wil niet bot of niet geintresseerd overkomen maar massaal negeren werkt niet omdat er alijd wel iemand lijkt te luisteren en ze een plaat voor haar hoofd heeft denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel anderen krijgen zo geen kans iets te vertellen omdat ze steeds doorpraat op sterk volume. Voor de rest stelt ze niet zo veel voor, maar die indruk laat ze niet bepaald merken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Stel aan deze persoon een vraag die niets met haar gepraat te maken heeft en betrek er wat vrienden bij in je vraag. bv: Heb jij ook zoiets leuk gedaan in het weekend Dame, want Tom heeft wel iets te vertellen. Hopelijk wordt ze dan geïnteresseerd in die andere zijn verhaal en vergeet ze haar eigen. Als ze ergert door blijft ratelen, is er niets mis mee om even tegen haar te zeggen dat je even de andere wil horen en dat je straks haar verhaal wel zal beluisteren.

"Houd je klep." lijkt me niet verstandig maar ik ben het wel eens dat je haar rechtstreeks kunt vragen om een ander ook ruimte te gunnen om wat te vertellen. Daar feedback regels te gebruiken kan zij ook iets leren. Mogelijk heeft ze het niet eens door dat ze zo ratelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100