Kun je hiv te krijgen door gebruik lippenbalsen terwijl diegene van wie het balsem is besmet is met hiv en beiden een sneetje op de onderlip hebben?

ik heb lippenbalsem gebruikt van een hiv positief persoon beide hadden we op dat moment een klein sneetje op de onderlip door de kou lippenbalsem lag gwn op tafel op dat moment en hij heeft em af en toe gebruikt

Weet jij het antwoord?

/2500

Buiten het lichaam gaat het HIV virus snel dood. Hierdoor hoeven mensen ook niet bang te zijn om HIV op te lopen door een wc-bril of iets dergelijks. Als ik jou was, zou ik me niet druk maken. Je hebt geen direct contact gehad met bloed of sperma van deze persoon. De kans op besmetting is hierdoor héél erg klein. Maar mocht dit in je hoofd blijven spelen, dan kun je voor je eigen gemoed altijd jezelf laten testen. Zo'n test is overigens een half jaar na het eventueel oplopen van het virus pas betrouwbaar. In onderstaande link nog wat info om mijn 'uit-het-hoofd-info' te toetsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100