Waar is zweet goed voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zweten zorgt ervoor dat je afkoelt door verdamping. Als je bijvoorbeeld uit de douche komt merk je ook goed dat je het snel koud hebt wanneer je nog nat bent.

Antwoorden (4)

Voornamelijkom warmte af te voeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zweet of transpiratie is nodig voor een lichaam om af te koelen bij hitte door het weer (temperatuur) of door inspanning (rennen of hard fietsen of als de kachel te hoog staat, kan ook).
Mensen zweten/transpireren, maar een hond bijvoorbeeld hijgt met een open bek en zijn tong naar buiten om zo oververhitting tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond heeft ook zweetvoeten. http://artikelen.foobie.nl/dieren/oververhitting-bij-honden/
Een ander gegeven is, is dat in zweet bepaalde feromonen zitten die zorgen voor een aantrekkingskracht tussen twee mensen. Er is onderzoek naar geweest dat er verschillende soorten zweet zijn en dat je de meeste soorten vindt stinken op één bepaalde na. Dus zoek een goede zweetpartner!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zweten is verliezen van lichaamsvocht. Omdat het op je huid terrecht komt en uiteindelijk verdampt, kan er een vervelende geur ontstaan.

Zweten is een van de belangrijkste manieren waardoor het lichaam zo de warmte kwijtraakt.

Dus waar is zweten goed voor: warmte kwijtraken uit het lichaam dus