Kun je dezelfde antibiotica nemen maar dan een ander merk tussendoor?

Ik heb antibiotica gekregen en heb 2 pillen terug gebracht omdat ze al open waren door het knippen. Maar nu heb ik dus 2 andere gekregen dezelfde antibiotica maar een ander merk/uitgever en andere vorm van de pil. Kan in die gewoon gebruiken dan neem ik dezelfde antibiotica maar dan van 2 merken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die vraag had je aan je apotheek moeten stellen, de enige die hier met 100% zekerheid een antwoord op had kunnen geven.

Antwoorden (2)

Ja, het gaat om de werkzame stof en die is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je de zelfde soort antibiotica neemt,dat het een andere merknaam heeft maakt geen verschil uit.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dezelfde naam van de antibiotica maar alleen het pilletje ziet er wat anders uit