Waarom handen wassen we naar het gaan van het toilet?

Beste mensen,

Het is de gewoonste zaak om te handen wassen naar het bezoek aan het toilet. Iedereen doet het maar waarom? Deze vraag kaan misschien een beetje dom zijn maar ik dacht... waarom niet? wat is nou zo vies dat je je handen moet wassen? Ik bedoel je raakt niet je eigen behoefte aan of wel? bedankt alvast voor het antwoorden!

(ik doe het ook handen wassen naar het toilet maar was gewoon benieuwd)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Misschien omdat je soms poep of plas aan je handen kunt krijgen als je niet helemaal oplet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het na het toilet, niet als ik er naar toe ga.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dat gewoon fris is. Naar het toilet gaan is in aanraking komen met bacterien. Als het niet van jezelf is, kan het zelfs van een ander zijn. Ga maar eens naar bv. het toilet van McDonalds, je kunt mij niet wijs maken dat je dan je handen niet wilt wassen. Helaas lopen er veel viezerikken rond. Lekker plassen met de zweetpiemel in de hand, geen handen wassen, handvat van de deur beetpakken met die kleffe handjes en zo komen er meer dan 100den per dag langs die deur. Lekker vies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon wassen na het poepen en plassen

Antwoorden (6)

tijdens dat je op de wc zit kom je in aanraking met veel bacteriën deze was je daarna met goede zeep van je handen af. je kan ziek worden als je dat niet doet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doen ze omdat ze denken dat het vies is. Ik denk van niet.
Er zijn trouwens zat mensen die dat ook denken en niet wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is om te beletten dat er bacteriën van uw stoelgang weer in uw mond zouden komen en zo in geval van ziekte u eigen terug te besmetten.
Het is trouwens in de moslim wereld niet toegelaten om met de hand waarmee u zichzelf afkuist om daarmee te eten ! Soms zijn godsdienstregels goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
de pauwogen wij zijn niet geliefd we leven in een vieze wereld in het vervolg eerts maar eens vragen of de handen gewassen zijn voor we iemand een hand geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 x min, sommige zonder motivatie, maar dat zijn we gewoon, ik vraag mij alleen af wat het verschil is met onderstaande antwoorden !
Het is niet altijd nodig, meestal blijven je handen wel schoon. Omdat dat echter lastig in te schatten is, en de consequenties nest ernstig kunnen zijn als er poep op plaatsen komt waar het niet moet (zoals op een uitgedrukte pukkel, of een ander geirriteerd plekje, ofte wel net daar waar he met je vingers aan zit waar het nare ontstekingen kan veroorzaken, of in mijn eten) is het beste gewoon elke keer je handen te wassen na het WC bezoek. Kan geen kwaad en heeft als bijkomend voordeel dat je ook het vuil van de rest van de dag van je handen afwast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Regelmatig en op de juiste manier handen wassen kan veel infecties voorkomen.
De hele dag door kom je met bacteriën, virussen en andere ziekteverwekkers in aanraking. Via je handen kunnen deze op het voedsel terechtkomen en zo besmetting veroorzaken.
Het is van belang handen te wassen voor het eten, voor het bereiden van voedsel, na het aanraken van rauw vlees en rauwe groente, na het toiletbezoek, na het verschonen van baby's en na het aanraken van (huis)dieren.
ronron1212
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Minnen geef eens aan waarvoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Dit is het beste en compleetste antwoord wat hygiëne betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is idd niet enkel zeer aan te raden je handen te wassen na het wc bezoek,maar ook je handen goed te wassen VOOR het wc bezoek,ik zal je ook vertellen waarom:
Stel dat dat je de hele dag gewerkt hebt en dat je handen daarvan iets of wat vuil zijn geworden,en stel dat je met deze vuile handen naar de wc gaat zonder eerst je handen te wassen en je neemt om te plassen met je vuile handen je piemel vast?
Goed,na het wc gebruik wast je dus wél je handen en later op de avond ben je het voorval vergeten en je ziet jouw lief en die wil wat van je en je gaat zonder bescherming met haar naar bed en zonder bescherming kan want zij neemt toch de pil.
Ga jij dan werkelijk je vuile piemel die jij door je vuile vingers van een paar uur ervoor...In jouw lief stoppen en haar zo ziek maken???
Jij bent een lekkere jij !!!
Daarom dus ook handen wassen VOOR het wc gebruik !
Het is idd niet enkel zeer aan te raden je handen te wassen na het wc bezoek,maar ook je handen goed te wassen VOOR het wc bezoek,ik zal je ook vertellen waarom:
Stel dat dat je de hele dag gewerkt hebt en dat je handen daarvan iets of wat vuil zijn geworden,en stel dat je met deze vuile handen naar de wc gaat zonder eerst je handen te wassen en je neemt om te plassen met je vuile handen je piemel vast?
Goed,na het wc gebruik wast je dus wél je handen en later op de avond ben je het voorval vergeten en je ziet jouw lief en die wil wat van je en je gaat zonder bescherming met haar naar bed en zonder bescherming kan want zij neemt toch de pil.
Ga jij dan werkelijk je vuile piemel die jij door je vuile vingers van een paar uur ervoor…In jouw lief stoppen en haar zo ziek maken???
Jij bent een lekkere jij !!!
Daarom dus ook handen wassen VOOR het wc gebruik !