koorts met een hartslag van 130 in rust gevaarlijk?

Ik had koorts gisteren en dag ervoor. Ik had een hartslag rond 130. Is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.5K

Het beste antwoord

Dit is niks geks, het is zelfs "normaal" dat je een snellere hartslag en soms snelle ademhaling hebt bij koorts. Dit komt omdat je lichaam hard aan het werk is de temperatuur reguleren. Geen zorgen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, als het vaker voorkomt wel even naar je huisarts om je te laten onderzoeken, maar een enkele keer onder deze omstandigheden is niet onrustbarend. Als je je hier ongerust over maakt ook even naar de huisarts, je kent je eigen lijf het beste en weet wanneer er iets niet klopt, beter 1 keer teveel naar de huisarts, dan 1 keer te weinig. +
Cryofiel
11 jaar geleden
Toen ik een paar weken geleden ziek en koortsig was, had ik ook een hartslag van boven de 100 in rust - ongeveer het dubbele van mijn normale rusthartslag.