Wat gebeurd er eigenlijk met je als je driftig wordt?

Wordt je dit nu als je in onmacht staat of schakelt een gedeelte van je hersenen uit? Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

je hersenen krijgen input uit je omgeving (iets wat je ziet, hoort) en brengen een kettingreactie op gang. Waarschijnlijk omdat de input dusdanig is dat het niet in je referentiekader van wat normaal is past. Bij de kettingreactie komt een hormoon vrij is dusdanige hoeveelheid dat je je wel moet ontladen door te gaan schelden of meppen. Je krijgt als het ware een "waas voor je ogen".
Ik denk dat onmacht meestal een rol speelt, maar dat je hersenen juist op hol slaan in plaats van uitgeschakelt worden. Ik ben een leek op dit gebied in wetenschappelijke zin, maar maak dit mezelf wijs als ik in woede ben uitgebarsten. Gelukkig komt het sporadisch bij me voor, maar mensen herkennen me dan totaal niet en schrikken van me, want normaal schijn ik nogal rust uit te stralen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op dezelfde wijze als in de liefde : elke ratio ontbreekt.Uitsluitend impulsiviteit , instinctmatig. De hersenen zijn zeker niet uitgeschakeld maar totaal in de verdrukking , "on hold" zeg maar .
De enige methode is diep ademhalen en nadenken of een reflex ontwikkelen: kalm blijven is de boodschap. Het heeft geen zin voor jezelf niet en ook niet voor anderen.COOL Man
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan ga je spelvauten maken.