Krijg je door te vaak als baby aangelegd te zijn aan de borst een kleine maag op latere leeftijd?

Onze zoon eet slecht en mijn schoonmoeder zegt dat dat komt doordat hij te vaak aan borst is gelegd als baby en maag geen honger kent. Wel eet zoonlief de dingen die hij wel lust veel. 2 frikadellen en een bord patat gaan er snel in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dat lijkt me pertinente onzin. Zeker omdat je zegt dat hij de dingen die hij wel lust gewoon eet.
Alle kinderen gaan door n periode dat ze wat kieskeuriger zijn met eten. BV-kinderen hebben juist n bredere smaakpalet omdat ze kennis hebben genomen van veel meer smaken via de moedermelk. Zo wordt je nog n schuldgevoel aangepraat ondanks dat je BV hebt gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is onzin wat je schoonmoeder zegt. De omvang wordt bepaalddoor de voedsel opname de maag is namelijk een spier. Daarnaast hij eet patat en frikandellen dus met de maag omvang is niets mis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.
Waar laat hij dat bord friet en de frikandellen dan???

Ik heb mijn jongste zoon voor ogen:
Die kreeg 10 maanden lang alleen maar borstvoeding en werd zo vaak aangelegd als hij wilde.

Hij is nu 30 en eten is zijn grootste hobby! Lekker koken en luxe barbequen.
Gelukkig is sporten ook zijn grootste hobby......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n reactie van je schoonmoeder, daar kan ik alleen maar om lachen, ze weten ook alles die schoonmoeders! Ben bang dat het meer een stukje opvoeding is, hoe je omgaat met eten op jonge leeftijd. Hoe minder druk er op ligt hoe beter het uiteindelijk gaat, hoe harder je wilt dat een kind iets eet, des te harder het kind (met name in de peuterleeftijd) het niet wil. Op patat en frikandellen zal niet gauw druk komen te liggen ;o). Kinderen zorgen heus wel dat ze niet verhongeren. Eten moet gezellig en vanzelfsprekend zijn. Een methode die mij erg aansprak en wat mij 3 prima etertjes heeft opgeleverd is de Rapley methode.