Ik heb pddnos en stemminwisselingen en hoe ga ik daar mee om?

Ik ben een vrouw van 24 jaar en weet sinds vorig jaar (2012) dat ik PDDNOS heb. Ik heb vooral last van stemmingswisselingen. Ik kan er nog niet zo goed mee om gaan. Hebben jullie tips

Weet jij het antwoord?

/2500

- bij het ggz hebben ze vele informatie brochures en boekjes waar veel informatie in staat over onder andere PDDNOS. - bij het ggz hebben ze hulpinstanties die jou kunnen leren hoe je hiermee om kunt gaan. - probeer je emotie op te schrijven in een dagboek. Het lucht op als je het van je af kunt schrijven maar bovendien kun je het er later even bij pakken en teruglezen. Vaak zie je dan in dat iets minder heftig of erg is dan je op dat moment dacht. - als je voelt dat je stemming negatief begint te worden. Loop even weg van de situatie en verblijf in een rustige omgeving waar je kunt nadenken en je emoties en gedachten op een rijtje kunt zetten. - Probeer in een conflict rustig te blijven en realistisch na te denken. Wat is er beter voor deze situatie? Ben ik in staat een normale conversatie te voeren? Is het een goed idee om even tot mezelf te komen? Maar blijf bij het probleem. En niet de rotzooi van vorige week erbij betrekken of toen die ene keer dat er..... dat is niet aan de orde en verslechterd alleen de situatie. - schrijf in een boek/schrift inspirerende quotes, gedichten, verhalen, ervaringen, plaatjes waar jij positieve energie vandaan kunt plukken. Als het even tegen zit kun je dit erbij pakken - zoek een leuke sport of hobby waar je je in kunt uitte. Dansen, tekenen, muziek, paardrijden, ballet, boxen, hardlopen, een huisdier, zingen enz. - probeer de situatie los te zien van je emoties daarbij. (er is dit en dit gebeurd, en dat wekt deze emotie bij me op (schrijf het op in het boekje) en dit is de reden daarachter) Probeer het van een positievere kant te benaderen en met een ander daglicht op het probleem te kijken met uiteindelijk de vraag: Hoe kan ik dit het beste oplossen met zoveel mogelijke leermomenten en pluspunten. - ben niet te streng voor jezelf. Door deze manier van denken kijk je met een ander blik op sommige situaties. Maar dat maakt het niet verkeerd. Probeer niet de perfecte situatie te vormen. Meestal als het probleem word erkent door diegene zelf, word het voor andere ook makkelijker ermee om te gaan. En een keer een misstap is ook niet erg. Als je maar sterk bent van wil en karakter om het beste eruit te kunnen trekken. En wij vrouwen zijn dat...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100