Is het normaal als een volwassene wordt gepest door een kind en komt dat vaak voor?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet normaal !!!!!
Wat is de relatie tussen de personen? Buren, familie of?
Snuffel
11 jaar geleden
Oppas (36), oppaskind (7).
Snuffel
11 jaar geleden
Kind draait om als blad aan een boom als de ouders thuis komen. Als de ouders even niet in de kamer zijn, krijgt de oppas een schop. Een een voorbeeld te noemen. Noemt de oppas dik en dom. enzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mag niet maar een pak op de broek kan ie krijgen! Tot de billen rood zijn!
Snuffel
11 jaar geleden
Maar is t niet raar? Kan het dat kinderen zo zijn?
Snuffel
11 jaar geleden
De ouders geloofden het eerst niet,("wij kennen ons kind door en door") totdat de moeder vandaag voor t eerst zag wat haar kind deed. Ze schaamde zich dood en was verdrietig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er moet nodig met het kind gepraat worden!! Waarschijnlijk kopieer gedrag of word hij zelf gepest op school en probeert dit op en ander af te reageren
Snuffel
11 jaar geleden
Ja, t is eigenlijk wel zorgelijk. Misschien wordt ze zelf gepest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is bepaald geen prettige situatie. Ik denk dat er om te beginnen stevig met de OUDERS moet worden gepraat. Zij zullen u als oppas -voor het kind duidelijk merkbaar- moeten steunen in correctie van dit gedrag. Ook u als oppas zult naar het kind toe anders moeten gaan reageren. In mijn ogen is dit een kwestie van grenzen stellen, waarbij heel consequent die grenzen moeten worden bewaakt door de oppas. U, als oppas, stelt de grenzen (in overleg met de ouders) en U en u alleen bewaakt die. Zet het kind gedurende een aantal minuten (=gelijk aan zijn leeftijd) bij voorbeeld op een stoel, maak hem duidelijk dat hij daar dat aantal minuten moet zitten met daarbij de reden schoppen. Weglopen betekent terugplaatsen. WEES DUIDELIJK, naar reageren heeft alleen een averechts effect. Klok erbij, dan kan hij zelf zien hoe lang hij nog moet en ook dat u hem daarin rechtvaardig behandelt door hem niet te lang te laten zitten. Hij mag er weer af als de tijd om is EN hij heeft excuses naar u toe gemaakt. Dit is, zeker in het begin, soms zenuwslopend, maar wel effectief. Doe, wanneer hij zich goed gedraagt, leuke dingen met hem, dat geeft ook weer een binding en laat zien dat u hem niet haat. Heb dan aandacht voor hem.
Mochten de ouders u hierin niet (willen) steunen, kijk dan naar een andere oppasbetrekking uit, want dan kan er geen goede relatie opgebouwd worden. Veel sterkte en wijsheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even een aanvulling: praat met hem en probeer de reden van het pesten boven tafel te krijgen. Doe dit vooral niet op een voor hem bedreigende manier. Als de reden voor zijn gedrag (hem vooral) duidelijk is, dan kan daar waarschijnlijk wel wat aan worden gedaan.
Snuffel
11 jaar geleden
Dank je wel Hans. Ik schrok erg van dit gedrag en het lukte me niet om het weer om te keren. En ik ben denk ik geen rotoppas, dus ik heb dit niet verdiend vind ik. Ben te zachtaardig geweest en heb mijn grenzen niet goed bewaakt en het te lang laten duren. Ik ben wel blij dat de moeder nu met eigen ogen heeft kunnen zien wat er gebeurd. Ze schaamde zich echt voor haar kinderen. Ik heb vaker opgepast, maar t was nooit zo. Ik had al wel ns eerder met de ouders gepraat maar zij herkenden het gedrag toen niet: "wij kennen onze kinderen door en door..."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Snuffel, uit je vraag en de reacties erop kan ik met de beste wil van de wereld niet halen dat je een rotoppas zou kunnen zijn. Daar geloof ik dan ook niet in. Ik denk wel dat je in deze situatie inderdaad, zoals je zelf aangeeft, te zachtaardig bent geweest. Zelf zou ik zeggen: je hebt over je laten lopen en het is echt de moeite waard om eens te kijken hoe je daarin verandering brengt zonder naar anderen vervelend over te komen. Alleen lijkt me dit niet iets om daar via deze (toch behoorlijk openbare) site over te praten, want dan komt de privacy wel behoorlijk in het geding.
De houding van de ouders kan ik me ook wel voorstellen, vooral omdat het gedrag van dit kind hun totaal onbekend is. Dat ze het nu zelf hebben gezien vind ik een groot voordeel: het kan een goede basis zijn voor een -gezamenlijke- aanpak. En die is hard nodig...
Je zou eens kunnen kijken op de site leren.nl, daar staan nogal wat artikelen/cursussen, vooral bedoeld voor het bedrijfsleven, maar even goed kan je die privé ook goed gebruiken. Kijk dan met name naar de cursus Assertiviteit, onderaan in de rechter kolom, kopje Sociale vaardigheden.
Overigens vind ik de vraag waar je mee kwam uiterst boeiend (dat had je waarschijnlijk al door).
Ik wens je een heel fijne Pasen en veel succes bij het aanpakken van het gemelde probleem. Hans
Snuffel
11 jaar geleden
Dank je hans, voor je uitgebreide aandacht aan dit probleem. Ik zou je wel tien punten willen geven... Ik ga de website leren.nl eens opzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met alle plezier gedaan.

Het beste antwoord

Dit is zeker niet normaal; in de reacties zag ik dat het om een oppaskindje gaat. Vervelende situatie. Dat kind hoort een beetje respect voor je te hebben. Allereerst met de ouder rond de tafel: achterhaal waarom hij dit doet, en waarom tegen jou. Helpt dit niet (geloven ze je niet, blijft dat kind doorgaan met pesten etc.) dan zeg je tegen het kind of de ouders dat je ermee stopt als het zo doorgaat. Jij bent daar voor het kind, niet andersom. Oppas adressen zat tegenwoordig met al die werkende ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit lijkt me niet echt normaal, de volwassene hoort ervoor te zorgen dat het kind zich gedeisd houd.
Ik zou dat kind eens flink aanpakken.