Heeft iemand ervaring met de podopro eeltverwijderaar ?

Ik heb hardnekkige eelt onder mijn voeten en zoek een wat gemakkelijkere oplossing om dit te verwijderen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, ik ken het helemaal niet. Maar ik heb wel enorm goede ervaringen met iets anders. Mocht je ook interesse hebben in andere manieren om eelt te verwijderen, dan vertel ik je graag mijn verhaal.

Ik heb zeker 20 jaar last gehad van een dikke eeltlaag onder de voeten, die gemakkelijk diep inscheurt, wat dan weer erg pijnlijk is als je loopt.
Via de pedicure kwam ik bij de huisarts, die verwees me weer naar de dermatoloog en die gaf me weer zalf die onuitwisbare vlekken in mijn kleding gaf en bovendien nauwelijks hielp. Het bleef dus "aanmodderen": elke keer veel schuren met een eeltrasp en als het te erg werd, plakte ik een speciale pleister met acetylsalicylzuur op de ergste plekken. Na een aantal dagen en eventueel een aantal keren een nieuwe pleister, was de eeltlaag zo zacht en week geworden dat ik hem er zo vanaf kun pulken.

Tot het moment (tromgeroffel.... ;-) ) dat ik Carbamide crème van het Zwitserse merk Louis Widmer ontdekte. Gewoon bij de drogist, de grote tube is meen ik iets van 14 euro, de kleine zal ongeveer een tientje zijn. Elke ochtend en elke avond smeerde ik de eeltplekken in. Ze gingen niet afschilferen of zo, maar ze werden langzaam maar zeker steeds dunner en kleiner. Op een bepaald moment was de eeltlaag zó dun, dat ik nog maar 1x per dag, of 1x per 2 dagen hoef te smeren als een soort onderhoudsdosering. Als ik nu merk dat het eelt toch weer wat dikker wordt, smeer ik weer een keer vaker.
De crème is er met 12% urea (het werkzame bestanddeel) en met 18%, maar die zwaarste (ook duurder) is voor mij niet eens nodig.

Ik doen dit nu een jaar of 3 en ik heb sindsdien nooit meer last gehad van eelt of van kloven.

(En voor iedereen die nu gaat klagen dat dit geen antwoord op de vraag is: formeel hebben jullie gelijk, maar ik denk dat mijn antwoord wél een goede oplossing voor het probleem is. En daar gaat het toch om?)