kun je met verkoudheid slapend stikken ?

Omdat je natuurlijk heel de nacht niet door je neus kunt ademen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Nee dat kan niet... Je hebt een orgaan dat prima in onbewustheid je zuurstofopname regelt, gelukkig maar... Anders zou je met dichte slaapkamerraam problemen krijgen, dan zou je in de bergen problemen krijgen...

Je kunt met verkoudheid ook een hartinfarct krijgen, dus onmogelijk dood te gaan is er niet bij, maar ten gevolge van?, nee hoor, niet bang zijn, maar zo voelt het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt bijna 30.000 ^.^

Andere antwoorden (8)

als je heel verkouden bent en je neus is verstopt ga je automatich door je mond ademen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt en dat regelt je lichaam vanzelf als je slaapt +
Nee, zeg nooit "nooit", maar dat zit er niet in je hebt namelijk standaard twee systemen om te ademen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar het kan zonder verkoudheid ook. Het ligt dus niet aan de verkoudheid.
jc54
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Mijns inziens zou de vraag dan moeten zijn: Kan je ten gevolge van verkoudheid in je slaap stikken?
Zoals ze nu gesteld is, is ze voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Nee dat kan niet. Je kunt wel stikken tijdens je slaap maar dat zal andere oorzaken hebben.
Wanneer je neus heel dicht gaat zitten gaat je mond automatisch open. Wanneer je keel op een gegeven zo droog gaat worden dat het gaat irriteren zal je wakker worden. Je zult dan waarschijnlijk je neus snuiten en opnieuw gaan slapen. Overigens is er een middeltje Toko Tholin is overigens een WONDERMIDDEL te koop bij de grotere drogisterij. Druppeltje op je tong, onder je neus en op je kussen en je slaapt als een roosje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
edje +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toppie lora thanx!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intressant :) +
Normaal gesproken als je in je slaap een verstopte neus hebt ga je automatisch door je mond ademen.
Dus dan kan je niet stikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah :p dat antwoord is al geweest. maar ja. t klopt wel dus alsjeblieft, +je
Je lichaam heeft een overlevingsmechanisme,als jij dreigt te stikken zal je lichaam daar heftig op reageren en alles in 't werk stellen om zuurstof binnen te krijgen, waardoor je wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je wordt gewoon wakker omdat je niet goed kunt ademen en een droge mond hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zeer onwaarschijnlijk.
Het lichaam heeft prima systemen die het een en ander regelen.
Als je moeilijk ademhaalt door je neus regelt een reflex dat je door je mond gaat ademhalen.
Als je te weinig zuurstof krijgt door een moeilijke ademhaling zal je sneller gaan ademhalen of wakker worden, waarvoor het ademhalingscentrum in de hersenen verantwoordelijk is.