hoe verhoog ik mijn weerstand?

Toegevoegd na 23 minuten:
ik leef erg gezond sport 3 x per week eet 2 stukken fruit per dag en eet gezond en gevarieerd en leef met structuur

Weet jij het antwoord?

/2500

Gezond eten ,dus vitamines en een goede nachtrust.

door gezond en gevarieerd te eten, regelmatig wat bewegen. en regelmatig even lekker door de buitenlucht te lopen

gezond eten, voldoende lichaamsbeweging, niet al te schoon leven ( wees niet bang om ook 'n keer vies te zijn ), goede nachtrust, slapen met raam open ook al is het winter en buiten werken zijn al veel manieren om je weerstand te verhogen.

Ik zal je vertellen wat ik doe, en ik heb nooit griep; Ik sport ook 3 keer per week. 's morgens eet ik fruit op mijn nuchtere maag, dan neemt je lichaam het beter op met een lege maag. En 's middags eet ik nog een stuk fruit. Ik drink zo een 2,5 liter water per dag, is heel gezond. Ik eet niet teveel vlees, zo een 3 keer per week. Ik eet 3 keer per week vis en de 7e dag eet ik beiden niet, gewoon een gekookt eitje bij het warme eten. Ik eet elke dag groenten en wissel aardappelen af met volkoren rijst. Knoflook en uien zijn ook heel goed voor je weerstand. Volgens mij moet je zo echt wel voldoende weerstand opbouwen. De griep komt bij mij niet binnen! Succes! Toegevoegd na 30 seconden: Oja, en minimaal 8 uur slaap per nacht.

Niet om 't een of ander, maar ik vind dat erg afgetrainde mensen vaker ziek zijn, vatbaarder voor ziektes. Ik beweeg best veel voor mijn werk, ik zwem elke week een uurtje, verder doe ik niks aan sport. Ik heb zo'n 5 kilo overgewicht (volgens mijn B.M.analyse), Ik drink graag een of twee biertje, eet elke week minimaal twee keer fastfood of "vette hap" (ook elke dag zeker twee stuks fruit), ik rook niet , en ik voel me er kiplekker bij. De laatste keer dat ik door griep geveld ben is ongeveer 8 jaar geleden. Dus......................wat is gezond leven? Als je lekker in je vel zit, denk ik dat dat het belangrijkst is. Toegevoegd na 1 minuut: O ja, ik slaap ook nooit lange als 6 uur per nacht.

Alles doen wat hier allemaal boven staat en je komt n heel end! Zorg ook dat je geen stress krijgt.

Alles wat al goed is om te zorgen voor een goede weerstand is ongeveer wel genoemd, dus voeg ik mogelijk paar dingen toe die ook helpen, maar dan om een slechte weerstand minder kans te geven :) - doe per dag wat je ook fysiek en emotioneel aankan, bedoel laat je niet verleiden door druk via derden, of te vervallen in schuldgevoel. - Neem elke dag minimaal een uurtje tijd voor jezelf, binnen of buiten maakt niet uit, mag zelfs volkomen zinloos zijn ;) - Doe af en toe eens onverwachts iets attents of liefs voor een buurman/vrouw, familie of vrienden... dit werkt aan 2 kanten heel gezond! - Al lijkt soms alles ook wel een zwaar of somber, probeer alsnog relativerende humor in je dagelijkse leven in te bouwen.

Vermijdt roken, stress en zorg iedere dag voor een moment dat je niets hoeft te doen. Slaap voldoende en zorg voor regelmaat. Gezond eten is van essentieel belang voor de weerstand Geniet van lekker en gezond eten! Hier 5 belangrijke regels... Al heb je nog zo`n goede weerstand, je moet het noodlot natuurlijk niet tarten. Bewaar producten niet te lang Zorg dat rauwe en bereide producten niet met elkaar in contact komen Verhit vlees door en door Dit zijn de belangrijkste vitamines om je weerstand op pijl te houden! •Vitamine C (groente, fruit, aardappels) •Vitamine A (vlees, vis, zuivel)

Je kunt je weerstand verhogen door het slikken van Echinaforce tabletten. Ook spirulina en chlorella tabletten werken heel goed. Dit zijn tabletten gemaakt van algen en die zitten bomvol met vitamines en mineralen. Verder probiotica capsules voor je darmen. Als je weinig vette vis eet, is het heel verstandig om visoliecapsules te nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100