kan mijn arm ooit sterker worden? zie bijschrijving

ik heb 2 jaar geleden mijn bovenarm afgebroken , nu ga ik al meer dan een jaar naar de sportschool maar mijn rechterarm blijft minder sterk als mijn linker , mijn linkerarm is veel groter (dus spierbal) , dus vroeg ik me af , blijft dit voor altijd dat mijn linker arm sterker is of komt het wel goed ? (ps. toen ik mijn arm niet gebroken had was mijn rechter arm veel sterker)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt proberen meer setjes te doen met je 'zwakke' arm, of eens iets zwaarder gewicht in die hand nemen.
Die arm moet zeg maar inhalen op die ander.
Maar overleg dit eerst met je arts of fysio!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AFgebroken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hij was afgebroken , dus hij moest via een mitella weer aan elkaar groeien , (dat aangroeien duurde ook 7 weken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch noem je dat gewoon een gebroken arm. Als die afgebroken zou zijn zou je nu geen arm meer hebben en een stomp of hadden ze die arm er weer in zijn geheel operatief aan moeten zetten. Een amputatie dus.

Het beste antwoord

Of het wel goed komt is niet te zeggen, wat je wel kunt doen is gespecialiseerde hulp proberen te krijgen, een revalidatie arts kan je hierbij helpen, je moet dan naar een revalidatiecentrum en krijgt dan de therapie en oefeningen om jouw arm goed te laten herstellen, deze mensen weten hoe zij je kunnen helpen, je arm weer zo goed mogelijk te laten functioneren. het is natuurlijk de vraag of je hiervoor in aanmerking komt, zeker omdat de breuk al vrij lang geleden is, lukt dit niet, dan kun je de hulp van een fysiotherapeut inschakelen, bespreek je mogelijkheden eens met je huisarts, deze kan je ook de nodige informatie verstrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een revalidatiecentrum voor een iets minder goed werkende arm? Hoe kom je daarbij? Ik zou gewoon een sportfysiotherapeut aangeraden hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een normale breuk is de arm na een week of 6 weer goed hersteld, ik ga ervan uit dat het hier om een gecompliceerde breuk gaat, omdat AH 1997 al een jaar aan het trainen is en nog onvoldoende kracht in de arm heeft, dit is niet gangbaar, vandaar mijn advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dit soort dingen ver voorbij revalidatie gaat.... Dit is een gevalletje 'er zit iets fout' of 'we kunnen niets meer voor je doen'. Dus terug naar specialist of om het zeker te weten een sportfysiotherapeut, ver na de revalidatie.