Pijn of gekneusd ?

Ik ben gisteren heel hard gevallen, had na de val nergens last van. Na een nachtje slapen doet mijn elleboog nu erg veel pijn, ook als ik hem niet beweeg. Moet ik naar de dokter of gaat het vanzelf over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

Dit is typisch een kneuzing. Maar het kan ook dat er vocht in de elleboog zit, vocht of bloed. Als hij dik en gezwollen en warm voelt kun je beter even heen gaan. Anders rustig aan doen en naar de pijn luisteren qua bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Je kan beter naar de dokter gaan zou ook best kunnen dat hij gewoon verstuipt is misschien paar daagjes wachten nog steeds pijn ga even langs bij een dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij erge pijn is het vaak gekneusd
als hij gekneusd is dan kan je hem wel wel bewegen, (wel met pijn), als het gekneusd is moet het alleen rust hebben en herstellen. Een dokter kan dan in principe niks voor je doen
bij pijn in mindere mate gebroken, je kan er dan ook niks mee bewegen. Een dokter moet het in dat geval in het gips doen of zo'n speciaal geval om het te ondersteunen (al is dit wel een rare plaats om gips te doen).

maar alles wijst er voor mij op dat het gekneusd is. Ten eerste omdat je het wel kan bewegen. Ten tweede omdat het een heel ongewone plaats is om te breken.
Twijfel je zelf toch nog ga dan gewoon ff naar t ziekenhuis, want alleen met foto's kunnen ze een breuk zien.

suc6 ermee, hopelijk genees je snel!

Toegevoegd na 5 minuten:
ow k las t verkeerd...
maja of t pijn of gekneusd is maakt in principe niks uit, want dat heeft allebei tijd nodig om te herstellen.
bij de een hebben de zenuwen een opdonder gehad (pijn)
bij de ander hebben de spieren een opdonder gehad (gekneusd) loop je alleen over het algemeen iets langer mee

alsnog suc6 ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik in december mijn elleboog gebroken, en hoorde daarna dat dat veel vaker voorkomt! Het is dus helemaal niet zo'n rare plaats om te breken! Ik kreeg gips van mijn schouder tot aan m'n vingers :-(
Ik heb afgelopen december mijn elleboog gebroken, waar je aan merkt of het gebroken is: dan kun je je hand niet meer draaien met de palm naar boven en dan weer naar onderen. Kun je dat wel dan is het in elk geval niet gebroken ;-)

Oh ja, en bij mij deed het gelijk na de val al veel pijn. Warm bad en rust hielp niet, en de volgende ochtend kon ik dus m'n hand niet meer draaien en ging ik toch maar ff naar het ziekenhuis toe: gips van schouder tot vingers, en dan nog rechts ook (en ik ben rechts).