Wat te doen tegen stekende buikkrampen/buikpijn?

Ik heb ineens pijn in mijn buik, buikkrampen of buikpijn. Het komt ook een beetje in vlagen, in steken. Ik heb het maar van deze namiddag (het is nu avond). Eerst voelde ik me niet zo goed, en kreeg ik wat buikkrampen. Nu heb ik gelopen (doe ik altijd 3 x per week) een half uur, en gegeten, en de krampen zijn wel heel erg. Als ik naar toilet ga, dan gebeurd er niet ofzo. Ik had ook wat braakneigingen, maar nu niet meer. Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen, of gaat het gewoon vanzelf over? En wat ik het eigenlijk?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik heb normaal men menstruatie aan het einde van deze week (zondag) en ik heb wel altijd wat buikpijn als die eraan komt. Maar de pijn was wel erger dan normaal. Maar ik heb een Dafalgan genomen en het gaat al een stuk beter. Het zal waarschijnlijk gewoon aan de menstruatie liggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K
Amadea
11 jaar geleden
Ben je al eens ongesteld geweest? Zo niet, dan gaat dit vermoedelijk de eerste keer worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ben al ongesteld geweest. Maar voor ik ongesteld word heb ik wel altijd buikpijn. En ik zou normaal aan het einde van de week ongesteld moeten worden, en soms ben ik wel wat vroeger, soms later. Maar nu is de buikpijn wel erger dan normaal..

Antwoorden (3)

•Pijn rechtsonder in je buik komt meestal van je dikke darm of je blinde darm. Bij vrouwen kan pijn in de rechter onderbuik soms ook van de eierstok komen.
•Pijn midden-onder in je buik (rond de navel) wijst bij vrouwen meestal op problemen met de blaas of baarmoeder en bij mannen op prostaatklachten.
•Pijn linksonder in je buik hangt meestal samen met de dikke darm, maar soms ook met de eileiders of eierstokken.

Nu weet je nog weinig, het kan zijn dat er een menstruatie aan zit te komen, of dat je een ontsteking hebt, ga hiervoor naar je huisarts en laat die je onderzoeken, tenzij er een menstruatie wordt verwacht, dan gaat het vanzelf weer over.

Toegevoegd na 8 uur:
Wacht het nog even af dan, ga wel als het ernstiger wordt naar je huisarts. Je menstruatie kan veranderen, ook de pijn die je daar wel of niet bij hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook buikgriep of brandend maagzuur zijn. Misschien heb ik het niet goed, maar zoiets had ik ook namelijk. Teminste dat van na het eten komt me bekend voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een warm kersenpitkussen op je buik leggen, dat verzacht de pijn