ik heb 3 putjes onderin mn rug, wat is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zo vlak boven je billen, toch?
Heb ik ook zoiets, is dacht ik met hoe je botten daar zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm dat zou best is kunnen. T is zegmaar zo'n driehoekje
Antoni
11 jaar geleden
Je bent niet de enige! Er zijn op internet vele foto's te vinden van mensen met "back dimples".

Het beste antwoord

Het bekken is een grote ring van bot die aan de bovenkant de wervelkolom (ruggengraat) ondersteunt en aan de onderkant de benen met het lichaam verbindt. Het bekken bestaat uit vier botten. Aan de zijkanten liggen de twee heupbeenderen. Aan de rugkant van het lichaam liggen tussen de heupbeenderen het heiligbeen en het stuit- of staartbeen. De heupbeenderen en het heiligbeen zijn door kraakbeen en elastische banden met elkaar verbonden. Op deze plekken is enige beweging mogelijk. Deze plaatsen worden de SI-gewrichten genoemd. De twee kuiltjes in je onderrug geven de plaats van de SI-gewrichten aan. Elk heupbeen bestaat uit drie delen: darmbeen, zitbeen en schaambeen. De plaats waar de schaambeenderen elkaar raken, wordt de symfyse genoemd. Ook hier wordt de verbinding gevormd door kraakbeen en elastische banden.
Waar het derde kuiltje van is, kan ik niet verklaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Komt dit verschijnsel meer voor bij vrouwenlichamen dan bij mannenlichamen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag Antoni, zowel mannen als vrouwen hebben deze botten, maar of ze anders gevormd zijn, of er meer uitkomen dan bij mannen, het lijkt mij van wel, maar zeker weten doe ik het niet.
Antoni
5 jaar geleden
Volgens de tekst op deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Dimples_of_Venus wel, zie ik nu, in 2019: "The features may be seen on both female and male backs, but seem to be more common and more prominent in women."