hoe kan een klein schaafwondje in je gezicht in één dag genezen?

ik heb een klein schaafwondje in mijn gezicht. dit is heel lelijk. hoe kan ik dit in één dag genezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Vooral niet aankomen.
En als jij er geen aandacht aan besteed, ziet echt niemand het

Het beste antwoord

Dat kan niet in 1 dag. Van nature zal een aan de buitenlucht blootgestelde schaafwond vanzelf genezen volgens een vast patroon. Eerst verschijnt binnen enkele uren een afdekkende korst op het wondoppervlak. Deze wordt in de dagen erna steeds dikker, de ergste pijn verdwijnt daarmee dan ook. Binnen 1 à 2 dagen kan het rondom de korst enigszins rood worden. Vaak gaat dit gepaard met wat zwelling en voelt het wondgebied warmer aan dan de omgeving. Deze ontstekingsverschijnselen nemen snel weer af, over het algemeen binnen 1 à 2 dagen. Vervolgens zal dan de korst aan de randen geleidelijk beginnen los te laten.
In deze laatste fase van het genezingsproces treedt vaak hinderlijke jeuk op (let op: krabben zal het genezingsproces verstoren en kan opnieuw een infectie veroorzaken!). De korst zal na enige tijd vanzelf loslaten (niet lospeuteren!) en er komt een dunne, roze, nieuwe huid tevoorschijn. Deze nieuwe huid is nog erg kwetsbaar.
Als de schaafwond niet goed en ongestoord geneest kan het zijn dat er blijvende littekens ontstaan. Geef het dus even de tijd, neem die schaafwond even voor lief, het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

volgens mij helpt honing erop smeren heel goed, maar dat is ook lelijk!