Mun eigen ziekgemeld na ontslag, maar heb niks hoe hou ik de bedrijfsarts voor de gek gaat om "rug"probleem manager dreigt me?

Toegevoegd na 19 minuten:
heb me ontslag al gehad. Maar mijn baas had mijn vakantieuren afgepakt ipv mij ziek te melden, maa hij dreigt nu dat ik er wel achter ga komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (11)

Een bedrijfsarts voor de gek houden moet je niet willen, dus helaas kan ik je geen duidelijk antwoord geven op de vraag.

Overigens heb je sowieso een probleem als je je 'na ontslag' hebt ziekgemeld volgens mij, maar dat doet weinig terzake, je vraagt je kennelijk af hoe je de bedrijfsarts ervan kunt overtuigen dat er iets mis is met je, terwijl dat niet het geval is en daarop is dus geen antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dus eerst ontslag aangezegd gekregen en je toen ziek gemeld? Punt 1 hoef je je manager niet te vertellen wat de aard van je ziekte is. Dat is prive en hoef je alleen aan de bedrijfsarts te vertellen. Als je die ook heb verteld dat je last hebt van je rug en dat is niet zo tja, dat is niet zo slim.

Natuurlijk moet je het een en ander op een rijtje zetten als je ontslag krijgt, maar hiermee krijg je je baan niet terug. Met deze ziekmelding kun je je ontslag niet uitstellen, immers die was je al verteld. Pak jezelf bij elkaar, ga of weer aan het werk of vertel de bedrijfsarts hoe de vork in de steel zit, verder liegen brengt je nog dieper in de nesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 juist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt voor mij meer als 'ik heb geen zin meer om aan mijn verplichtingen te voldoen' dan als 'ik wil dingen op een rijtje zetten'. Een normaal mens neemt voor het laatste voor zover mogelijk zijn vakantieuren op. De vraagsteller heeft in plaats daarvan geprobeerd vrij te nemen op kosten van de baas. De baas heeft dat door, en heeft dus geheel terecht vakantie-uren afgetrokken voor de vrije tijd. En bij dat 'dreigen' kan ik me ook wat voorstellen. Als mijn werknemer me op zo'n manier zou proberen te belazeren, zou ik de nep-ziekdagen zodra de vakantieuren op zijn, beschouwen als onbetaald vrijgenomen. De vraagsteller hoeft aan het eind van de niet-gewerkte periode dan ook geen salaris te verwachten. Salaris is voor mensen die hun werk doen, niet voor mensen die zich ziek melden als iets ze niet bevalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aanvulling kwam na mijn antwoord. Maar toch het is niet aan de manager om te bepalen of iemand ziek is. Het enige wat hij/zij kan doen is de bedrijfsarts inschakelen. Zoveel macht heb je als werkgever niet wat dat betreft.
Ik begrijp het niet helemaal.Wat voor zin heeft het je ziek te melden nu je toch al ontslagen bent?Of wil je je vooropzeg niet uitdoen? Dat gaat niet lukken.De dagen dat je ziek bent worden er gewoon afgetrokken.
Ik raad je aan naar je huisdokter te stappen en hem precies te vertellen hoe de vork aan de steel zit.Hij gaat je wel helpen te kalmeren en kan ook deze scheve situatie mee helpen rechttrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige wat je kunt doen is zorgen dat je echt last van je rug krijgt en wel zoveel dat het ook echt duidelijk is voor iedereen, ook de bedrijfsarts.
spring van een flat ofzo, reken maar dat je rug dan een duw krijgt.

of
Pak je leven op en speel het spel zoals het gespeeld hoort te worden. ben eerlijk en slik je "verlies"
zet je aandacht op het vinden van een leukere baan en vergeet de vervelende zaken die je hier meegemaakt hebt. leer van je fouten en maak ze niet opnieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reken maar dat dan eerst uitgezocht gaat worden of die rug niet per ongeluk al VOOR de sprong een duw gekregen heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Móói antwoord Prana een dikke +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk is heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Als je niets hebt maak je het probleem alleen maar erger je ziek te melden en vervolgens moet je bij de bedrijfsarts komen en kan je ook niet volhouden want ontslag gaat er komen.

Eerst even naar je ontslag. Als je het er niet mee eens bent, moet je dit schriftelijk meededelen. Kan moeten zo ontslag voor je aanvragen bij het UWV of kantonrechter.

Bel morgen direct je bedrijfsarts op en vraag om op korte termijn een afspraak te willen maken. Je werkgever zal waarschijnlijk ook al contact hebben gehad met de bedrijfsarts en krijg je een oproep. Maar zorg dat het van jou kant afkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarvoor kruip je in je holletje?

Als je ontslagen wordt, is het eerste wat je MOET doen is je werkgever een brief sturen dat je het er NIET mee eens bent. Dit aanvechten moet je volgens de WW. Daarna moet je naar de WW en kan je advies inwinnen. Misschien moet je je meteen al aanmelden, maar misschien moet dat pas na het opzegtermijn.

Ik weet niet of een arbeidsconflict een geldige reden is voor de ziektemelding. Maar je mag jezelf eerst afvragen waarom je direct in je hol kruipt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een arbeidsconflict is géén geldige reden voor ziekmelding. Daarom wil de vraagsteller de bedrijfsarts ook voor de gek houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak meldt men zich ziek in de hoop dat ze dan niet onslagen kunnen worden tijdens ziekte. En de tijd hebben om even alles op een rijtje te zetten.
Inderdaad ook advies vragen bij de ww, maar dit is voor een uitkering en de vragen over ontslag daarmee zullen ze je door verwijzen naar het UWV.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.................!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent ontslagen in de tijd dat je nog werkte of niet !! hij moet altijd een ziekmelding doorgeven .wat voor werk doe je ! en als je het op rugpijn gooit zal je arts je doorwijzen naar fysiotherapie ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe iets en ga een cursus Nederlands volgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door mensen zoals jij hebben mensen die het echt hebben, het heel zwaar! je bent toch al ontslagen dan hoef je er echt geen smoesje aan te plakken;
zoek gewoon een nieuwe baan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meld jezelf bij de arboarts en speel open kaart,zeg dat je er spijt van hebt dat je de boel opgelicht hebt en hoe je de schade die je hebt aangericht kunt vergoeden zonder vervolgd te worden. Vervolgens ga je in de hoek staan en ga je je staan te schamen net zolang tot je beseft dat dit gewoon niet kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies!