Hoeveel verschillende huidskleuren zijn er op de wereld?

Ben gewoon benieuwd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

De kleur van de huid wordt bepaald door de hoeveelheid en het type pigment (melanine) in de huid. Er zijn twee typen melanine, te weten feomelanine (rood tot geel) en eumelanine (donkerbruin tot zwart). Van beide soorten wordt de hoeveelheid en het type bepaald door vier tot zes genen. De mens erft één zo'n gen van de vader en één van de moeder. Van deze genen komen diverse allelen voor, wat resulteert in een grote variëteit van verschillende huidskleuren.
Het aantal is niet te tellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel want ik wist het niet

Andere antwoorden (5)

Deze vraag is moeilijk te beantwoorden. Wanneer ben je bruin wanneer blank ,geel of gemengd. Heel wit naar heel donker en alles daar tussen in. Er zijn dus geen exacte aantallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Evenveel als dat er kleuren zijn; oneindig veel. Zelfs mensen die al generaties lang in nederland wonen, hebben verschillende huidskleuren. Jou huidskleur verschilt ook van die van je moeder, vader etc. Het is niet altijd even goed waarneembaar, maar er is altijd een verschil!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet te tellen.
Alle tinten van heel licht tot heel donker.

Wat je op de afbeelding ziet is alleen maar een kleine selectie van
wat men "een blanke" huidskleur noemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets meer dan 7 miljard. Onder de aannemelijke aanname dat er geen twee mensen zijn met dezelfde huidskleur. Overigens wil dat niet zeggen dat er geen twee mensen zullen zijn waarbij het onderscheid dusdanig minimaal is dat een mens het verschil niet zal zien maar dat het slechts gemeten kan worden aan de hand van de hoeveelheid pigment in de huid.

Als je het naar types indeelt valt het nog wel te overzien, blank, negroide, geel (aziatisch) en albino's. Misschien hier of daar nog wat nuances maar meer als 7 of 8 zal het niet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk is het aantal kleuren oneindig groot. Het varieert tussen bleek, bijna wit, tot diep zwart. Er zijn veel bruin- en geelachtige tinten tussenin.
Zeg maar minstens 50 tinten bruin :)
Een exact aantal is niet te zeggen.