Wat betekent een iQ van 141?

Ik heb onlangs een iQ test moeten uitvoeren. Na even te wachten heeft het CLB een brief gestuurt met de mededeling dat ik een IQ heb van 141. Wat ben ik hiermee? En wat wilt dit zeggen? (Heb al wat opzoek werk gedaan maar de informatie verschilt van website tot website)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K
Amadea
11 jaar geleden
Als dat getal zou kloppen was jij zelf in staat het antwoord op jouw vragen op te zoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo is het!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha amadea, klopt ook wel. Wou alleen weten wat het juiste antwoord was en of ik het niet fout had. Aangezien niet alles op wikipedia waar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn IQ is hoog genoeg om te weten dat het IQ lang niet alles zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt zeggen dat je een IQ test laat doen en dan na afloop alleen een papiertje krijgt met dat cijfertje? Er was geen reden om de IQ test te doen blijkbaar en er was geen uitleg bij? Interessant....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heeft clb die test gedaan?En hoe oud ben je?Mijn zoontje van 4 is ook getest door clb omdat zijn juf vermoede dat hij hb was.Had liever niet dat het zo was want is heel heel vermoeiend en veel onbegrip van ander mensen.Anderen vinden hem een vervelend kind maar ik weet nu waarom zijn karakter zo is maar iemand die niks van hb weet begrijpen dit niet.Jijzelf moet toch ook weten dat je anders dan anderen bent als jouw iq zo hoog ligt?Laat u begeleiden hierin want dat gaat je veel helpen om je eigen te begrijpen.Veel succes en laat je niet van de wijs brengen door anderen.Blijf gewoon jezelf ;).Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien niet alles op wikipedia waar is is ongeveer gelijk aan aangezien niet alles op internet waar is. Als ik op een website zet dat 3+3 9 is, dan hoeft dat niet zo te zijn.

Antwoorden (3)

Volgens Wikipedia is een IQ boven 130 hoogbegaafd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
intelligent, met deze score wil het zeggen dat je ook een mens bent , alleen wat slimmer (of anders beter in deze iq test) dan de gemiddelde mens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een IQ van 141 ben je hoogbegaafd. Partieel misschien, of op meer vlakken.
Dat betekent meer dan alleen dat je op sommige vlakken slimmer bent. Je bent misschien ook onrustiger, gevoeliger, meer gepest, dan anderen. Sommige leermanieren zijn voor jou NIET geschikt, sommige werkzaamheden ook niet, je kunt het gewoon niet al wil je misschien wel...Neem eens contact met MENSA, de vereniging van hoogbegaafden. Ik ben er zelf lid van en het heeft mij geholpen om inzicht te krijgen.