Wat betekent een iQ van 141?

Ik heb onlangs een iQ test moeten uitvoeren. Na even te wachten heeft het CLB een brief gestuurt met de mededeling dat ik een IQ heb van 141. Wat ben ik hiermee? En wat wilt dit zeggen? (Heb al wat opzoek werk gedaan maar de informatie verschilt van website tot website)

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens Wikipedia is een IQ boven 130 hoogbegaafd

Een IQ van meer dan 130 is ongewoon en staat gelijk met hoogbegaafd. Als dit Toegevoegd na 2 minuten: Ik heb de bron vergeten vermelden. Anders is mijn antwoord weeral eens ongeldig en zal verwijderd worden door een of andere moderator.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting

intelligent, met deze score wil het zeggen dat je ook een mens bent , alleen wat slimmer (of anders beter in deze iq test) dan de gemiddelde mens.

Bronnen:
http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/03_Tes...

Het hangt van de test af... Ik heb ooit twee verschillende testen gedaan in een week, en bij de ene haalde ik 154 en bij de andere 137. Dus 1 test zegt meestal niet eens zo veel. Hoewel het CLB waarschijnlijk wel enigszins betrouwbare testen heeft.

Met een IQ van 141 ben je hoogbegaafd. Partieel misschien, of op meer vlakken. Dat betekent meer dan alleen dat je op sommige vlakken slimmer bent. Je bent misschien ook onrustiger, gevoeliger, meer gepest, dan anderen. Sommige leermanieren zijn voor jou NIET geschikt, sommige werkzaamheden ook niet, je kunt het gewoon niet al wil je misschien wel...Neem eens contact met MENSA, de vereniging van hoogbegaafden. Ik ben er zelf lid van en het heeft mij geholpen om inzicht te krijgen.

In dat geval ben je hoogintelligent. Prettig omdat je dan goed kunt leren, maar vaak gaat deze gave gepaard met minder leuke dingen, zoals moeite om met andere mensen om te gaan. Sommige hoogbegaafden worden als nerd omschreven maar dat is bepaald niet altijd het geval. Hoe dan ook, met dit IQ kun je een academische studie op je sloffen afronden - mits je werkt, kennis vliegt niemand aan-.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100