Ik heb een klein blaartje op mijn hand, door turnen en ik heb zaterdag wedstrijden. Hoe kan ik dit minder pijn laten doen?

Ik heb echt een mini blaartje op m'n hand(palm) (niet gebloed of iets, ook geen loshangend vel), opzich is dit niet zo erg, maar ik heb zaterdag wedstrijden? is er toch een oplossing om hem minder pijn te laten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (3)

Ga voor het turnen eens over je handen met de Compeed blarenstick, dit beschermd je hand tegen de blaren, als de blaar er zaterdag nog zit, is het zinvol een speciale blarenpleister erop te plakken, ook van Compeed verkrijgbaar, bij de apotheek en drogisterij te koop, maar heb je ook aan de speciale turnbandjes gedacht, die zijn niet goedkoop in aanschaf, bij de sportzaak, maar ook zeker een goede bescherming voor je handen. De kans is groot, dat je blaar zaterdag ingedroogd is en niet meer gevoelig, maar neem wel de juiste maatregelen om dit in het vervolg te voorkomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Turnbandjes of turnleertjes, beide namen worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De blarenstick vervangt de blarenpleister, is echt een heel fijn product om blaren mee te voorkomen.
Turnleertjes zorgen voor betere grip, waardoor het doorglijden op de brug voorkomen wordt, wat blaren veroorzaakt, maar je moet er wel aan wennen, niet aanschaffen voor komende zaterdag dus. Maar er zeker mee getraind zijn voordat je er wedstrijden mee gaat turnen.
Vaseline op een blaar heeft weinig nut, het maakt de huid vet, maar heeft bij een blaar geen invloed op de genezing. Je kunt de blaar beter met rust laten en druk erop voorkomen.
Naaldje steriliseren door hem kort in vuurtje te houden. Klein gaatje in de blaar maken dan loopt het vocht weg. Niet in die blaar gaan poeren.Goed ontsmetten en pleister erop. Blaar goed schoon houden. Blaren zijn gvoelig voor ontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.rodekruis.nl/blaren
Juist omdat ze/hij zaterdag moet turnen, is het niet verstandig de blaar door te prikken, de kans dat ze/hij er dan veel last van heeft is te groot.
Kans op ontsteking en de pijn blijft erna langer aanwezig.
Gelpleister van het kruitvat erop. Het geneest sneller dan een gewone pleister en de pleister is dikker dan gewone ... je beschermt je wond/blaar dus beter.