Weeg je de dag na je kater meer?

De dag van de kater zelf, weeg je altijd minder, doordat je eigenlijk vocht tekort hebt (toch?) Maar de dag dáárna, weeg ik zomaar 3 kg meer dan mijn normale gewicht. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

4. Alcohol is funest voor je vochthuishouding
Alcohol in je bloed drijft vocht af uit je blaas. Dat is de reden dat je relatief vaak moet plassen als je biertjes of wijntjes drinkt in de kroeg. Doordat alcohol uitdroging in de hand werkt, gaat je lichaam op langere termijn juist meer vocht vasthouden in je cellen en weefsels. Als je je lichamelijke vochtbalans wilt herstellen en je waterhuishouding wilt optimaliseren, kun je dus beter geen alcohol drinken. Cafeïne heeft overigens een vergelijkbare uitwerking op je vochthuishouding.