Ik heb een lelijk handschrift als ik op het bord schrijf.Wat kan ik eraan doen?

Ik moet voor een presentatie op school iets op het bord schrijven.
Helaas is mijn handschrift echt lelijk als ik op borden schrijf,terwijl het toch wel mooier is op gewoon papier. Heeft er iemand tips/trucjes om toch met een mooi handschrift te schrijven? Want het is zo lelijk: het lijkt wel of er een kleuter in de plaats heeft geschreven ;) .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Oefenen met staand schrijven. Plak een groot vel papier op een stuk stevig karton en hang dat tegen de muur, op bordhoogte. Met een potlood ga je dan zo mooi mogelijke letters proberen te schrijven. Concentreer je op het gevoel in je vingers en hoe je de kracht daarin gebruikt om soepel te schrijven.
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt met een mesje een paar krijtjes afschrapen, zodat er meer een puntje ontstaat, maak de puntjes niet te scherp, want dan breken ze af, doe dit wel voorzichtig en met meerdere krijtjes, omdat krijtjes breekbaar zijn en snel kleiner worden tijdens het schrijven. Het slordig schrijven komt doordat je door de dikke punt, niet goed ziet wat je doet. En slechte beheersing hebt over het krijtje. Oefen hier ook mee thuis, want een krijtje is veel korter dan een pen of stift, waardoor je het ook anders vast moet houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plak een groot papier aan de muur en schrijf daar op je eigen manier deze zin op: ' The quick brown fox
jumps over the lazy dog. '

Kijk vervolgens los naar je letters en probeer ze dan los na te schrijven van de zin die ik net gaf.

Oefen dan, en blijf rustig je 'nieuwe' handschrift schrijven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Als je met je eigen handschrift op het bord schrijft en het is lelijk, probeer dan een ander lettertype.

Je kunt dan het beste in blokletters gaan schrijven. Oefen van te voren wel. Schrijf wat letters in verschillende groottes en kijk welke goed is. Ga daarmee verder.
Let ook goed op de afstand tussen de letters en woorden.

Probeer zo min mogelijk woorden te schrijven tijdens de presentatie (alleen kernwoorden), dan kun je je beter concentreren op het schrijven.
Als je vooraf al iets opschrijft kun je het ook in alle rust doen.