Is het waar dat voedsel invloed heeft op je groei?

Is het waar dat als ik bijvoorbeeld nooit melk drink, of erg ongezond eet, ik minder snel groei?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.6K

Het beste antwoord

Het is zeker waar dat voedsel invloed heeft op je groei. Kijk maar naar die jongen die alleen rauwe groenten en fruit eet. Hij is een stuk kleiner dan zijn leeftijdsgenoten die gewoon vlees, gekookt voedsel, en brood eten.
Je kunt niet stellen dat geen melk drinken of ongezond eten tot gevolg zal hebben dat je minder snel groeit. Het zal allicht wel veroorzaken dat je vaker ziek bent, en dat het - als je bijvoorbeeld een arm of been breekt - langer duurt voordat je botten herstellen.
Als jij verder gewoon goed eet kan dat geen invloed hebben op hoe lang jij wordt. Dat wordt meer genetisch bepaald, dan door een dieet.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker heeft dat een invloed.
Je lichaam heeft voedingsstoffen en bouwstoffen nodig voor o.a. groei, herstel van wondjes, en om in leven te blijven.
Als jij heel erg ongezond eet, en allerlei belangrijke stoffen tekort komt, dan kun je niet goed groeien.
Daarom is het ook zo slecht om op dieet te gaan als je in de puberteit bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Melk heb je niet per se nodig om te groeien hoor, calcium kun je ook prima uit andere voeding halen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier zijn bijvoorbeeld 25 producten die ook calcium bevatten voor sterke botten: http://www.care2.com/greenliving/25-vegan-sources-for-calcium.html?page=2
Ritsuka
11 jaar geleden
Groei vereist eiwitten, vitaminen en mineralen, die je kunt vinden in gezonde voeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezond eten is essentieel voor je gezondheid. Als je jong bent en je eet waar je zin in hebt lijkt het allemaal prima te gaan, maar het breekt je later op. Vooral groenten, fruit en volkoren producten zijn belangrijk. Melk hoeft niet, maar wel yoghurt of karnemelk of kaas.
Als je gevarieerd eet hoef je je nergens zorgen om te maken. We krijgen in principe voldoende voedingsstoffen binnen.