Wordt het verwijderen van zelfbeschadiging littekens vergoed als je onder de 18 bent door je zorgverzekeraar?

Of moet je het zelf betalen? En wat zijn de gemiddelde kosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Nee, dat wordt niet vergoed door de basisverzekering.

En wel hierom:
Voor een littekencorrectie kom je dan al snel uit bij de plastisch chirurg. En plastische chirurgie wordt niet meer vergoed.
Littekens ontstaan na diepe beschadiging van de huid.
Er is geen garantie dat iemand onder de 18 jaar (daarboven trouwens ook niet) die aan zelfmutulatie doet of gedaan heeft, dat weer gaat doen.
Het zijn hele dure behandelingen. Die hangen wel helemaal af van de soort littekens, de diepte, de grootte etc.

Daarom is er ook hier op geen enkele manier aan te geven wat dat zou gaan kosten.
Daar heb je echt een persoonlijk advies voor nodig.

Je kunt je wel door je huisarts laten doorverwijzen naar een dermatoloog, een huidspecialist. Misschien dat die iets wil of iets kan doen met lichttherapier, laserbehandeling, speciale cremes. etc.
Maar het is ook hiervan niet zeker dat dat vergoed gaat worden.
Daarvoor moet je de polisvoorwaarden van de (aanvullende) verzekering lezen en/of gewoon even bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de duidelijkheid.
Het kan dus wel. Het zou kunnen.
Het verwijderen van acne en littekens kan door zorgeverzekeraars worden vergoed.

Kijk zelf uw zorgverzekeringspolis na of dit ook voor u geldt. Of neem telefonisch contact op met uw contactpersoon bij uw zorgverzekeraar. U kunt aangeven dat uw graag wilt weten wat de voorwaarden voor u zijn om litteken behandelingen vergoed te krijgen als u wordt behandeld door een huidtherapeut die is aangesloten bij de NVH.

http://www.cosmetique-totale.nl/acne-littekens-vergoeding/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij