5 dgn 4x 50mg NITROFURANTOINE voor een blaasontsteking is dat genoeg?

Toegevoegd na 28 minuten:
natuurlijk had ik dat aan de h.arts moeten vragen maar het is nu weekend en bij de dokter zit ook de aphotheek (klein dorp) en beide gesloten nu. In de bijsluiter las ik vanavond pas dat je minimaal 7 dagen moet gebruiken, vandaar mijn vraag!

Weet jij het antwoord?

/2500

Normaal gesproken moet dit genoeg zijn. Maar hou je er ook aan en neemt het op tijd in en de kuur afmaken. Anders kan het terugkomen. Vergeet je het een hele dag en je gaat verder dan is het onderbroken en is de werking minder. Toegevoegd na 39 seconden: Nog even als tip, als de kuur achter de rug is breng nog wat urine naar de huisarts als nacontrole.

Als je huisarts dat voorgeschreven heeft, dan is dat meer dan genoeg.

Bij mij was dat niet genoeg,ik heb ook een blaasontsteking gehad en het zelfde medicijn gehad. En ik heb ze precies op tijd en trouw ingenomen Ook 5 dagen lang 4 pillen per dag. En het ging 3 a 4 weken goed en ineens had ik het weer terug, en ik heb toen weer het zelfde medicijn gehad weer voor 5 dagen lang 4 pillen. En ik ben nu weer 3 a 4 weken verder en tot nu toen geen last gehad. Maar als ik nu weer een blaasontsteking krijg dan wordt mijn unrine op een kweekje gezet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100