5 dgn 4x 50mg NITROFURANTOINE voor een blaasontsteking is dat genoeg?

Toegevoegd na 28 minuten:
natuurlijk had ik dat aan de h.arts moeten vragen maar het is nu weekend en bij de dokter zit ook de aphotheek (klein dorp) en beide gesloten nu. In de bijsluiter las ik vanavond pas dat je minimaal 7 dagen moet gebruiken, vandaar mijn vraag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medische vragen en vragen over medicijnen kun je beter aan je (huis)arts stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag had je je huisarts even moeten stellen. Ik neem tenminste aan dat je die medicijnen via een huisarts hebt gekregen en dat je niet aan het doe-het-zelven slaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt allebei, alleen is het nu helaas weekend.
Ik wacht wel tot maandag

Antwoorden (3)

Normaal gesproken moet dit genoeg zijn. Maar hou je er ook aan en neemt het op tijd in en de kuur afmaken. Anders kan het terugkomen. Vergeet je het een hele dag en je gaat verder dan is het onderbroken en is de werking minder.

Toegevoegd na 39 seconden:
Nog even als tip, als de kuur achter de rug is breng nog wat urine naar de huisarts als nacontrole.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kuur afmaken is zo belangrijk, ook als je je al beter voelt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten anders heeft het geen nut. (jij bent er ook bekend mee?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat het genoeg is, in de bijsluiter staat minimaal 7 dgn. slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik gemiddeld eens in 2 tot 4 maanden blaasontsteking heb. De dosis wordt door de huisarts aangepast. Omdat het bij jou gaat om een acute blaasontsteking moet het met grof geweld om zo snel mogelijk resultaat te geven. Daarom 4 tabletten per dag, deze werking geeft al snel resultaat. Als je er maar 1 of 2 per dag mag slikken duurt het resultaat langer. Zou je 7 dagen slikken dan moet de dosering weer omlaag.
Als je huisarts dat voorgeschreven heeft, dan is dat meer dan genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens +
Bij mij was dat niet genoeg,ik heb ook een blaasontsteking gehad en het zelfde medicijn gehad.
En ik heb ze precies op tijd en trouw ingenomen
Ook 5 dagen lang 4 pillen per dag.
En het ging 3 a 4 weken goed en ineens had ik het weer terug, en ik heb toen weer het zelfde medicijn gehad weer voor 5 dagen lang 4 pillen.
En ik ben nu weer 3 a 4 weken verder en tot nu toen geen last gehad.
Maar als ik nu weer een blaasontsteking krijg dan wordt mijn unrine op een kweekje gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat kan. Het ene lichaam kan weer beter reageren op dit medicijn en een ander kan er vreselijk veel bijwerkingen van krijgen zodat de huisarts een ander voor moet schrijven. Maar normaal gesproken moet deze dosis genoeg zijn. Maar blijkt dat het niet voor iedereen zo is, goed dat ze het de volgende keer (hoop het niet voor je) op kweek zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KLopt wel; bij de een kan het goed uitpakken en bij de andere niet.
Ik werk in de bejaarden verzorging, en 1 vrouwtje heeft al 3 keer deze pillen gekregen ( ook 5 dagen lang 4 pillen )en nog heeft ze last, maar nu werdt haar urine op kweek gezet en bleek ze het aan haar nieren te hebben.
Alleen ik was het niet eens met haar arts dat ze haar zo lang heeft door laten lopen, want haar urine was gewoon bruin echt heel bruin.
En toch bleef haar arts 3 keer de zelfde pillen voorschrijven, en bij de vierde keer zegt hij ineens nou laten we het nou maar eens op kweek zetten.
En nu kreeg ze te horen dat ze het aan haar nieren ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afschuwelijk, wat moet dat mensje een pijn hebben gehad. En blaasontsteking kan al zo vreselijk pijn doen.
Goed dat je het in de gaten hebt gehouden . Was vergeten een plus te geven zag ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Connie bedankt, ik hoop dat het bij mij wel werkt.