Rustig afwachten. Gaat vanzelf over.
Zorg goed voor jezelf om het allemaal wat dragelijker te maken.
Slaap veel, eet goed, drink veel.
Haal een vicks-inhaler, om je wat meer lucht te krijgen.
Haal je neus op en snuit niet te veel en/of te hard.
Slik een paracetamolletje bij pijn/koorts en neem een strepsil bij keelpijn.

Maar vooral veel rusten helpt goed.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Rustig wachten tot het over is.
Is niks bijzonders dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel spoelen met lauw water met beetje zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets,gewoon zijn gang laten gaan.Je kunt de symptomen wel bestrijden maar verder niet te druk om maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuit je neus op tijd Prut, en voor de rest gewoon 'uitzingen'.
Jij redt dat wel. Houd vol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het afwachten, binnen een week is het weer voorbij.

Bij een verstopte neus is een neusspray wel verlichtend, maar echt iets om er sneller vanaf te zijn is er niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van gezond leven (zoals gezonde lichte maaltijden eten en vooral zorgen dat je genoeg vocht binnenkrijgt) is er niet zoveel dat je kunt doen om eerder van een verkoudheid af te komen. Richt je daarom op dingen die je helpen om je beter te voelen zolang de verkoudheid duurt.

Je kunt bijvoorbeeld stomen, je neus spoelen met een zoutoplossing of een neusspray gebruiken om meer lucht te krijgen. Om je keel te verzachten kun je een warme drank maken door een citroen uit te persen in een glas, en kokend water en honing naar smaak toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt zeven dagen, dus als het met een week niet over is even naar de Dokter gaan.
Verder jezelf lekker verwennen en een paracetamol nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel snotteren, snuiten, niezen en hoesten. Dat doe je niet voor niets en is dus ook goed voor je.

Ook veel drinken en goed eten.

Vooral denken, heerlijk dat dit allemaal weer mij weer gezond en sterker maakt allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt beter geen vicks inhaler kopen deze zijn erg scherp van geur en word niet aangeraden door de aphotheek. ik ken zelfs iemand die door langdurig gebruik nu niets meer ruikt en proeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patience... in het Engels is patient: geduld... En het Nederlands is patient een zieke... Dus een zieke geduld moet opbrengen... Dus breng geduld op, het komt vanzelf en het gaat vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees hier de antwoorden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/snelst-verkoudheid.16539
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verder goed gezond ben, is het na een dag of 5 over.
Je kan extra vit. c innemen en/of voedselsuplimenten die je weerstand verhogen, niet te veel binnen zitten en bij redelijk weer naar buiten, op tijd naar bed en regelmaat in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nacht goed zweten onder het deken. Daarna even douchen en dan ben je der van af.
Beterschap.!
P.s maar wel echt goed zweten serieus.!
Uit eigen ervaring.
Want dan gaan al die bacteriën dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga water koken doe het water in een groot glas voeg er een borrel glaasje sterk drank toe [ het liefs zo sterk mogelijk ] voeg er veel suiker erbij en dan zo heet mogelijk opdrinken en dan direct naar bed . dan ben je er de andere dag er vanaf .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een verse kip, bouillon trekken en hier een paar koppen per dag van drinken.Op smaak maken met zout en peper. Helpt reuze goed.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker stomen met een beetje vicks voor het slapen
en als dat bevalt 's middags ook
rust, regelmaat, goed eten/drinken
warm aangekleed naar buiten en
het gaat vanzelf weer over.
beterschap!