Is het eigendomsrecht claimen over ziektegegevens en patientgegevens door een uitgeverij een overtreding naar het medisch tuchtrecht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een uitgever is geen beeidgt medicus en valt dus niet onder het medisch tuchtrecht. Dit is een systeem om binnen de eigen gelederen -waar een uitgever dus nooit onder zal vallen- zaken trachten op te lossen. Toegevoegd na 38 seconden: beëdigd moet dat natuurlijk zijn...

Dat denk ik niet,maar de vraag is :Hoe komt een uitgever aan die gegevens? Dat zal toch in 1e instantie met toestemming van de patiënt moeten gebeuren! Een uitgever is geen medicus,althans dat verwacht ik niet en zal dus niet onder het medisch tuchtrecht vallen. Alleen als het zijn(de uigevers) eigen medische gegevens zijn,zal hij ze mogen publiceren.

Een uitgeverij en "eigendomsrecht" claimen dat is een vreemde combinatie. Dan zou deze uitgeverij de rechten gekocht moeten hebben. ! En dat kan ik me niks bij voorstellen. Medische gegevens in handen van derden zal alleen met toestemming kunnen. Weet alleen niet of dit onder medisch tuchtrecht valt maar daar kun je wel naar informeren bij een advocaat.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100