Hebben vrouwen minder last van de kou dan mannen?

Ik zou bevriezen in een minirok of met m'n overhemd open tot m'n buik maar vrouwen lopen rond alsof ze daar helemaal geen last van hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een warme panty scheelt een hoop bij het dragen van een rokje bij dit weer. Verder zijn er denk ik genoeg vrouwen, die er gewoon op zijn mooist uit willen zien en dan kou lijden maar op de koop toe nemen.

In tegendeel. Vrouwen hebben het veel eerder koud dan mannen. De oorzaak is heel opmerkelijk. Op één of andere manier gaan vrouwen efficiënter om met energie dan mannen. De warmte wordt beter 'binnen gehouden'. Maar dat betekent ook dat bijv. handen en voeten sneller koud aanvoelen.

Bronnen:
http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_...

Jazeker... Wie mooi wil zijn moet kou (lees pijn) lijden... Ze hebben er alles voor over om mooi gevonden te worden... En ze gaan niets uit de weg... Ze hebben er wel last van, maar dat laten ze niet merken...

Als ik naar mezelf kijk en de vrouwen om mij heen hebben het inderdaad vaak koud ,koude handen en voeten hoor ik veel. Ik kleed me wel warm aan ,dan kan je er ook leuk uit zien hoor. Maar sommige vrouwen kleden zich zo danig ook in de kou om alles te willen laten zien brrrrr,moet er niet aan denken.

Vrouwen hebben het wel kouder dan mannen. Zeker wat betreft handen en voeten. Door een schrikreactie van de kou, trekt het bloed daar uit weg en beschermt de organen. Overigens is een rok warmer dan een broek. Als je een panty aan hebt met een rok is het echt warmer dan een broek. Vind ik zelf, ben dus een vrouw.

Vrouwen zijn altijd met alles bezig, de hele dag door. Boodschappen, kinderen, huis opruimen, nog even dit en dan ook dat nog even. Waar mannen blijven zitten en kou lijden omdat ze weinig of niets doen aan de bloedsomloop en het huishouden, zijn vrouwen dus minder kwetsbaar. Ze hebben gewoon geen tijd om het koud te krijgen en hebben, dankzij het eeuwig jagen, dus een gezonde bloedsomloop. Vrouwen die alleen maar met hun uiterlijk bezig zijn, alleen maar autorijden zonder genoeg aan sport te doen en dagelijks achter een bureau zitten om carrière te maken, die vrouwen krijgen koude handen en voeten. Als ze dan ook nog, om indruk te maken, spaarzaam gekleed gaan, ja dan.....hebben ze het even koud als mannen.

Vrouwen hebben ook gewoon last van de kou hoor... Ik kleed me gewoon warm aan in de winter.. want als ik ergens een hekel aan heb is het wel mannen die vragen of ik het koud heb;-( (dit is wel een doordenkertje hoor)

Toch is het opvallend dat mannen minder problemen hebben met koude dan vrouwen. Tipton onderzocht het fenomeen en kwam tot de conclusie dat vrouwen het écht kouder hebben dan mannen. Vreemd genoeg komt dat deels doordat vrouwen efficiënter omgaan met de warmte die ze produceren. Omdat het vet bij vrouwen beter verdeeld is over het lichaam dan bij mannen, zijn vrouwen beter in staat om het bloed naar de belangrijkste organen te laten stromen. Handig zou je denken, maar daardoor stroomt er bij vrouwen ook wel minder bloed naar de handen en voeten. En zo krijgen vrouwen het koud. Maar dat is niet de enige oorzaak, ook de hormonen spelen een rol. Tijdens de menstruatiecyclus verandert de temperatuur van vrouwen. In de fase na de eisprong kan dat al snel een verschil maken van 1 graad Celsius. Overigens heeft ook onze slaap een invloed op onze temperatuur. ’s Nachts daalt onze lichaamstemperatuur, zowel van mannen als van vrouwen. Bij vrouwen gebeurt dat sneller en nadrukkelijker.

Bronnen:
http://gezondheidsnet.rnews.be/medisch/nie...

Thermo legging.

Denk niet dat er zoveel verschil is. Alleen de mannen zijn altijd wat efficiënter gekleed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100