Wat is dat bultje in mijn balzak (inwendig)?

Ik heb een aantal weken geleden een door van bultje/balletje dat LOS in mijn scrotum (balzak) "ronddraait", het is (als ik de huid aantrek) wit, het is hard en als ik erop druk doet het geen pijn, knijp ik erin, is het alsof ik gestoken word. Het zit er nu al een aantal weken maar ik schaam me ervoor om naar de dokter te gaan.. Het is natuurlijk een behoorlijk intiem plekje...

Ik begin me zorgen te maken dat het Kanker is, want Borstkanker wordt aangegeven door een bultje/balletje in de borst, kan het dan zijn dat dit ook zoiets is?

Het zit er al ongeveer 4 1/2 maand. Ik hoop op serieuze reacties.

Bvd, annnonnniem

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom schaam jij je.
Een balzak is toch heel natuurlijk. Ongeveer de helft van nl heeft er 1.
En als er iets mis meer is ga je naar de specialist. De dokter.
Als je auto niet lekker klinkt breng je hem toch ook naar de garage.

Het beste antwoord

Dit is altijd een reden om je door je huisarts te laten onderzoeken, het kan iets onschuldigs zijn, maar ook iets kwalijks, laat je niet afschrikken door de intieme plek waar het bultje zich bevindt, de huisarts ziet dagelijks blote geslachtsdelen en behandeld dit net als een bult op je arm, neem geen risico en zet je angst opzij, op tijd behandelen kan noodzakelijk zijn.

Toegevoegd na 23 minuten:
Het kan een begin van kanker zijn, maar dat hoeft niet, het kan ook iets onschuldigs zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zowel goedaardig als kwaadaardig zijn,
snel naar de huisarts, als het goedaardig is zit je dan niet langer in de stress en als het kwaadaardig is moet je er zo snel mogelijk bij zijn, dan is de kans op genezing bijna 100%.