Is zumba een goede manier van afvallen?

ivm opletten met eten, vette snacks overslaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Mijn ervaring is dat je er niet van afvalt maar dat je wel slanker wordt. Het lijkt dus wel of je afgevallen bent maar je krijgt ook meer spiermassa en spieren wegen meer dan vet dus je komt in het begin zelfs ietsje aan. Maar je ziet er wel slanker uit, m.n. rond je buik/maagstreek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, het gaat me niet om het afvallen, maar juist wat slanker bij mn buik.
Afvallen doe je door niet meer te eten dan je lichaam nodig heeft, en daarbij goed te bewegen. Zumba is zeker een uitstekende lichaamsoefening die helpt om de overtollige kilootjes weg te werken. Alleen vette snacks overslaan is niet genoeg, besef je hopelijk. Zorg voor voldoende groente en fruit, en laat ook geraffineerde etenswaren en die waar veel suiker in zit staan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, ik snap natuurlijk dat alleen een vette snack overslaan niet werkt, ik let goed op met veel tussendoortjes, en eet voldoende fruit en probeer meer water te drinken!
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad, water drinken is een goede ondersteuning. Drink voor een maaltijd een of twee glazen water, en je zult minder trek hebben. Zo gaat het echt goed!
Ja, als jij zumba leuk vind en je doet het regelmatig, dan werkt het prima om af te vallen.
Uiteraard verder op porties letten, genoeg water drinken, genoeg groente en eiwitten eten, etc.

Maar alle extra beweging is goed, en zumba is leuk om te doen, dus houd je waarschijnlijk lang vol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet alleen dingen weglaten, maar vervangen door gezondere dingen.
Zijn genoeg tips te vinden als je hier ronzoekt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, ik doe het zelf ook. Maar je moet wel minimaal drie keer per week sporten om af te vallen. En ik bedoel echt sporten en niet bewegen (bewegen: wandelen/fietsen).