Hoe slecht is alcohol voor je lichaam na een avond uitgaan?

Wat ik mij al heel lang afvraag is, hoe slecht is alcohol voor je na een avondje stappen?
Als je na een avondje stappen/dansen veel alcohol hebt gedronken (+/- 10 consumpties op een tijdspanne van 6 uur), hoe slecht is dit voor je lever, nieren, hart ...

En hoe kan je eventuele schade beperken maar toch alcohol consumeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je dat niet te vaak herhaalt en met liefst wat minder consumpties dan de ± 10 die je noemt kan je lichaam het wel aan.
Maar doe het iig niet elke week!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals de reclames op TV aangeven: drink met mate.

Kortom wees geen consequente drinker, een keer een uitglijder zal dan minimale gevolgen hebben. Je zou ook tussendoor gewoon water (of een fris) kunnen drinken om je lichaam zo meer vocht te geven en het effect te minimaliseren.