Moet je met voorhoofd holteonsteking in de warmte blijven?

Ik heb nu vijf dagen voorhoofd holteonsteking ben aan het stomen en gebruik neusdruppels maar ik zie nog geen verbetering. Ik heb vooral 'savonds veel pijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.8K

Antwoorden (6)

Ja afkoeling maakt het erger, niet doen dus... Hou het warm, heel warm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee eens. Als je continu de kachel hoog zou zetten zodat het lekker warm blijft dan ben je direct weer ziek als de voorhoofdsholte ontsteking weg zou zijn. Dan ben je direct als je buiten de kou in gaat WEER verkouden. Geen griep ofzo, maar wel weer lekker snotteren. Het beste is om de temperatuur normaal te houden en met de warmte van stomen en de medicijnen die voorgeschreven zijn de holtes weer mooi schoon te krijgen. Het gezondste is ook om eigenlijk altijd wel ergens een raam in de ruimte waar je bent op een kiertje te hebben zodat verse lucht in je huis komt en je zo gezonder blijft. Als je er maar goed voor zorgt dat het niet tocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een infectie heeft meer baat bij kou dan bij warmte. Dus te warm houden is juist helemaal niet goed.
@ gast: ga alsjeblieft naar de dokter en laat je niet leiden door antwoorden hier. Wij zijn nl geen dokter en we hebben er niet voor gestudeerd. (Uitzonderingen daar gelaten). Dus - hoe goed bedoeld ook - soms wordt de plank volledig misgeslagen.
Ik heb het net gehad, je moet het niet bewust warm houden maar kou, naar buiten gaan geeft vaak wat meer pijn.

Het is vaak een onsteking en een onsteking moet je niet gaan verwarmen, stomen daarin tegen is wel erg goed.
Je moet dit dan wel 5 tot 6 x per dag doen, anders heeft het niet veel zin.

Misschien toch heel verstandig om even naar de huisarts te gaan. Je krijgt dan vaak een antibioticum. Want 5 dagen is al wel lang hoor om zelf te dokteren.

Tip; je neus niet teveel snuiten, ophalen is beter!
Als je wel wilt snuiten doe dan één neusgat en laat het andere open, dan weer de andere, ander snuit je het nog veel meer vast en heb je al snel een bijholteonsteking er bij te pakken.

Ga vooral naar de huisarts!

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je!
Bijholte ontstekingen zijn zeer gevoelig voor lage themperaturen.
Niet alleen overdag, maar ook slapen moet je liefst in de warmte.
Drink 2 a 3 keer per dag pepermuntthee, zo warm mogelijk met kleine slokjes.
Hierdoor krimpen je slijmvliezen en gaan je bijholten weer open, let op, je neus snuiten is erg slecht!!
dan komt er nog meer druk op je bijholte, dus pijn!
Klinkt vies, maar je kan beter je neus ophalen en uitspugen.
Je voorhoofd stevig met je vingers masseren tot het goed warm wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij voorhoofdsholteontsteking is het van belang dat je veel spoelt. Alleen stomen en druppels helpen niet. Te droge lucht is ook funest. In de winter is de lucht veel te droog, dan is de kans groter dat je het krijgt.

Jarenlang had ik heftig voorhoofdsholteontsteking. Tot bloedens toe. Maar ik was altijd te laat en moest aan de antibio. Totdat ik van mijn KNO arts te horen kreeg dat ik bij iedere verkoudheid gelijk moest spoelen om het te voorkomen. Op internet ontdekte ik de neusdouche (rhinohorn/netipot). als ik nu verkouden ben, ga ik een paar keer per dag spoelen en na een paar dagen is het over. Sinds 6 jaar geen ontsteking meer gehad.

Het helpt ook bij hooikoorts en allergische reacties. Een vriend van mij heeft clusterhoofdpijn en hij vindt ook verlichting bij het spoelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, het is geen akelig gevoel. Het voelt zelfs heel fijn en verfrissend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie vorige vraag van mij.

Staat veel nuttige dingen er in.

Stomen zonder bijvoegingen helpt het beste..

Beterschap.!

http://www.goeievraag.nl/vraag/voorhoofdholteontsteking.36611

Toegevoegd na 6 uur:
En ja je moet in warmte blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoelen met zoutwater is prima, maar doe dit niet langer dan 5 dagen achter elkaar (dit tast je slijmvliezen aan) Wanneer je koorts hebt is het belangrijk om juist niet in een (te) warme omgeving te zijn want dan kan je lichaam zijn warmte niet voldoende kwijt. Je hoeft natuurlijk ook niet buiten te gaan zitten. Voor de pijn zou je een Paracetamol spiegel kunnen opbouwen, dus 3x2 tabletten verdeeld over de dag. Is dit niet sterk genoeg of wil je de ontsteking remmen gebruik dan Ibuprofen. (lees de bijsluiter, voor sommige mensen is het gebruik van Ibuprofen niet verstandig)