wat is een goede cleanser voor vette huid en acne?

ik heb een erg vette huid en heb grove porien op mij neus en wangen. En ook milde acne. Ik ben aan de zoektocht naar goede producten hiervoor begonnen, maar het aanbod is naar mijn idee zo groot dat ik het overzicht kwijt ben.

Wat ik nodig heb is een milde cleanser die goed werkt op de vette huid en acne bestrijd. Ook moet het geen alcohol bevatten omdat dat de huid irriteert.

Heeft iemand hier tips voor de perfecte cleanser voor mijn huidtype. btw ik ben 17 jaar.

bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (5)

Begin bij een goede face wash, dit is erg belangrijk om elke dag te doen. Ikzelf heb er een van Biodermal, deze werkt erg goed bij mij, daarnaast kun je die in combinatie met hun acnè-creme gebruiken. Erg effectief! Moet je wel een aantal weekjes gebruiken, dus geduld hebben. Een behandeling bij de schoonheidsspecialist kan ook heel erg goed helpen, behandelingen voor acne worden soms ook vergoed door de zorgverzekering (even navragen) succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al van alles geprobeerd. De facewash van kruidvatmerk vind ik goed werken. Ook heb ik een middel van de apotheek tegen acne gehad: benzoylperoxide. Wekt goed tegen de acne maar is wel wat agressief, mijn huid werd heel droog en schilferig ervan.

Op dit moment gebruik ik rozenwater (de natuurlijke variant, verkrijgbaar bij de turkse winkel) om het gebruik van chemische middelen op de huid te beperken. Het is homeopathisch en ik weet niet of de werking echt bewezen is. Maar op internet staan vrijwel alleen maar positieve reacties.

Rozenwater heeft een reinigende werking en kan voor veel doeleinden gebruikt worden. 2 maal daags onverdund aanbrengen op het gezicht. Dit werkt voor mij super.

Verder zijn er veel andere natuurlijke producten die je kunnen ondersteunen in de reiniging van de huid. Even googelen dus als het je interesse wekt.

Om een mooie huid te krijgen dienen alle verontreinigingen eerst naar de oppervlakte te komen. Dus als na 1 a 2 weken de huid meer verontreiniging laat zien als normaal, betekend dit dat het middeltje dat je gebruikt goed werkt. Vaak wordt bij verergering gedacht dat het middel niet juist werkt en stoppen de meesten met het gebruik ervan.

Heel veel succes en welk middel je dan ook gaat gebruiken: volhouden en niet opgeven is de kunst!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer de produkten uit de Clear skin serie van dr van der Hoog eens, vooral de face wash, lotion en spot cream geven goede resultaten. Als je de scrub ook aan wil schaffen, gebruik deze maximaal 1 keer per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hele goedkope oplossing is sudocreme voor het slapen gaan opbrengen.het is eigenlijk een babyzalf maar helpt perfect tegen acne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een compres van bosviool (liefst uit het wild, van wilde kruiden is de werking vaak het sterkst), is een natuurlijke manier om het tegen te gaan, gebruik de bladeren ervan. Calendula Emulsie later om dichte wondjes eventueel nog mooi littekenvrij te laten genezen. Verder liet ik mijn vriend een bij de Turkse toko gekochte olijfzeep gebruiken voor zijn huid. De ernstige Acne die hij had is nu bijna niets meer van terug te zien, behalve de hele oude littekens, en zijn huid is heel zacht geworden en voelt weer fijn aan. Vroeger liet mijn moeder mij zwavelzeep gebruiken. Daarmee smeerde ik mijn gezicht in en liet het drogen. het droogde pukkels uit. Ik heb na mijn puberteit een heel mooie huid gekregen en gehouden.