Kan spanning echt in de lucht hangen?

Is het een energie die wij uitzenden of meer een soort van hormoonwisseling? Meestal als ergens "de spanning om te snijden" is, voel je dat. Dus dan zou het een energie zijn die wij uitzenden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het klop inderdaad dat je spanningen kunt voelen.
Jaren geleden,we hadden toen nog een hond, gingen we op vakantie en een van de kinderen zou thuis op de hond passen, met haar toenmalige vriendje.
Toen wij thuis kwamen en het huis in gingen, leek het wel of er een dikke muur hing waar ik doorheen moest.
Er hing een 'niet fijne energie', later bleek dat ze de hele week een knallende ruzie hebben gehad.
Dit is dus een van de voorbeelden dat er in elke ruimte een energie hangt van die personen die er wonen.
Ga maar eens bij jezelf na, het zal je best eens overkomen zijn dat als je ergens binnen komt, dat je je dan ineens niet fijn voelt of hartkloppingen krijgt of zenuwachtig wordt, zo ineens, uit het niets.
Terwijl je ook in huizen kunt komen waar je je gewoon heel fijn voelt, ja hoor ik je dan denken, dat komt door die mensen.
Inderdaad, dan zijn dat fijne mensen, met een fijne energie...aardige, lieve mensen.
Het heeft inderdaad te maken met de energie vd mensen in dat huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi Loes, zo ervaar ik het ook!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Ed :)

Andere antwoorden (5)

De mens is heel goed in het aanvoelen van miniscule signalen. Daarbij moet je denken aan intonatie, aan pauzes tussen woorden, aan toonhoogte of toonhoogtevariaties.

Ook lichaamshouding, kleine beweginkjes, blikrichting, tijdsduur van blikrichting.

Dingen als welke spieren bij de ander zijn aangespannen.

Al die dingen samen zorgen ervoor dat wij heel snel en heel accuraat kunnen peilen hoe de stemming is. Wij voelen dat als spanning; in werkelijkheid zit die spanning alleen in onszelf, en is het onze lichamelijke reactie op de subtiele signalen die wij horen, zien, voelen en ruiken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je ziet het als de spanning te snijden is. Aan de gespannen spieren, vergrote pupillen en dergelijke. Het gaat hierbij niet om een echte spanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zenden geen energie uit. Als de spanning om te snijden is dan hebben wij het over jouw gevoel opgeroepen door jouw eigen gedachten over de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zenden wel energie uit. En die kan blijven hangen.

Toegevoegd na 41 seconden:
Geloof mij nou maar

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar die wetenschappelijke antwoorden hierboven kloppen ook. Allebei is waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ergens komt waar spanning in de lucht hangt, of waar de spanning om te snijden is, zijn hier meerdere mensen bij elkaar.
Binnenkomend merk je het aan een aantal dingen.
- Er worden geen geanimeerde gesprekken gevoerd.
- Op opmerkingen wordt achterdochtig, kort gereageerd
- Mensen kijken elkaar niet of nauwelijks aan
- Mensen zitten met armen over elkaar of in een andere gesloten houding.
Die mensen zenden misschien niet zo zeer negatieve energie uit (hoewel ze die op dat moment zeker wel kuinnen voelen), maar ze stralen uit dat ze zich niet op hun gemak voelen in die situatie. En dat is wat jij merkt als je binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Helder omschreven, +1.