Kan een slapende hand kwaad?

Ik werd vanmorgen wakker met beide handen onder mijn hoofd. Ze waren volledig verlamd. Het duurde zeker 5 minuten voordat de doorstroming weer normaal was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Griezelig gevoel hé, alsof je hand "dood" is, je de controle compleet bent verloren over je hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja in dit geval zelfs beide handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik ook een keer. Werd ik wakker, had ik op mijn buik geslapen, met beide armen gekruist onder de borst. Twee slapende armen - niet handen, maar hele armen. Tja, en dan? Omdraaien natuurlijk. Maar ik lag in een smal bed, toen nog met dekens die aan beide zijden strak waren ingestopt. Probeer dan maar eens om te draaien als je beide armen verlamd zijn... Dus eerst vijf minuten bezig met omdraaien, daarna vijf minuten wachten tot de armen het weer doen. Het eerste college van die dag heb ik gemist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel het meest originele excuus dat ik heb gehoord voor het missen van een college!!!

Het beste antwoord

Nee, op zich zijn slapende ledematen niet gevaarlijk. De oorzaak van slapende ledematen kan echter wel kwalijk zijn. Wanneer de doorbloeding meerdere uren wordt belemmerd kan er zenuwbeschadiging optreden. Wanneer je been slaapt dien je voorzichtig te bewegen. Er kan namelijk kramp ontstaan en je kunt jezelf blesseren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, wanneer je hem wakker maakt, kan hij pas kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, een totaal gebrek aan humor!
Nee kan geen kwaad, het is een storing in de zenuw, die even afgekneld is... Je lost dat het snelst op door de arm tegen de zwaartekracht in recht omhoog te steken, dan verdwijnt de tinteling en de pijn het snelste...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is gewoon omdat de ader gedeeltelijk afgeklemd is tijdens de slaaphouding, er stroomt nog altijd bloed maar minder goed. Het kan geen kwaad maar is wel een vervelend gevoel, net of je geen handen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor sommige bezigheden heel vervelend als je net wakker bent:) maar het kan geen kwaad:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang hij niet te lang afgekneld is gewwest geen probleem. Even geduldig wachten en zie ...ze zijn (bijna) weer als nieuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat het het snelste over als je even met je arm molenwiekt (wel uitkijken dat je die slapende hand niet ergens tegen aan mept). Kan geen gevaar.