Angsten hoe kan je die weg nemen bij een persoon?

Hoi me vriend heeft last van angsten hij slikt hier ook medicijnen voor.
nu is het voor gekomen dat we gemeenschap hebben gehad en dat de condoom is gescheurt ik slik gewoon de pil en ben ook al ongesteld geworden maar de angsten blijven bij hem ik weet niet wat ik hier nu nog meer aan kan doen. zo dat hij gerust gesteld word. zou iemand mij evt kunnen helpen
al vast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij hij hier intensieve gedragstherapie voor volgt is hier niets wat jij kan doen.
Zal ook nooit helemaal weg gaan.
Dus moet je je afvragen. Wil je daar mee leven?

Antwoorden (2)

Al eens een zwangerschapstest gedaan,dan kan hij het met zijn eigen ogen zien.Of neem hem eens mee naar je huisarts zodat die het hem nog eens kan uitleggen.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hier zat ik ook al aan te denken om dat te gaan doen. mischien dat het hem dan nog meer gerust stelt.
Als zijn angsten vaker voorkomen kun je overwegen om via een psycholoog cognitieve gedragstherapie te doen. Jouw vriend heeft waarschijnlijk een gegeneraliseerde angststoornis, oftewel angst voor de angst. Dit is in veel gevallen goed te behandelen.

Angst kun je ook verminderen door geen tot weinig producten te gebruiken met cafeïne. Bij sommige mensen zorgt cafeïne voor een stijging van het stresshormoon cortisol wat angstopwekkend kan werken bij gevoelige mensen.