Wat te verwachten van een gesprek bij de ggd?

Ik heb binnenkort een gesprek met een jeugdarts bij de ggd over mijn gedrag, wat moet ik hiervan verwachten? Het gaat echt over mijn gedrag in de klas, ik spijbel zelden en ben niet vaak te laat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak je geen zorgen! Ik heb ooit ook eens zo'n gesprekje gehad (lang geleden), maar dat was juist heel fijn om met iemand te praten die oprecht geïnteresseerd is in je.
Mocht je ergens mee zitten kan je dat bij hun kwijt. Ze hebben een geheimhoudingsplicht, maar helpen je graag.
Kijk anders eens op hun website! Succes met je gesprek!

Het beste antwoord

Als jouw gedrag in de klas het onderwerp van het gesprek zal zijn, is daar, volgens anderen, iets mis mee en zal worden besproken, hoe het gedrag kan worden verbeterd.

Er zal worden gevraagd waarom je je gedraagt zoals je je gedraagt en er zal worden aangegeven wat er van je wordt verwacht. Blijkbaar is er een verschil tussen de bestaande situatie en de gewenste situatie: een probleem.

Waarschijnlijk zal het initiatief voor een oplossing bij jóu worden gelegd: wat kan jíj doen en wat wil je doen om het probleem op te lossen? Er zullen afspraken met je worden gemaakt over je nieuwe gedrag.

Aan het eind van het gesprek zal er een afspraak worden gemaakt om over een aantal weken of maanden te kijken of je gedrag is verbeterd.

Vertel eerlijk en duidelijk je ervaringen en je ideeën, wees positief en denk mee en zet je actief in voor een verbetering. Dat lijkt mij de makkelijkste manier om om te gaan met het gesprek.
Antoni
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet veel van verwachten, is waarschijnlijk zo'n standaard gesprekje dat ze even kijken hoe het met je gaat, etc. Verwacht er niet al te veel van!